Dag 20 : van San Simeon naar Monterey / Carmel

Door Els Marivoet - 05-11-2012 03:59

Vandaag geen verre trip...

opstaan en rustig ontbijten op de kamer... en dan de auto in voor een trip van 94 mijl... iet van een 140 km...

We rijden vandaag de ganse dag langs de pacific coast highway... ene kant de kliffen en de zee.. andere kant de bergen met de koeien :-)

na een paar kilometer komen we aan ' elephant seal vista point'. Onze eerst stop vandaag . :-)

zowel in zee als op het strand zien we een heel aantal 'elephant seal's

echt wel grote beesten met veel lawaai bij :-)

Kobe moet er direct om lachen... in zee zijn er een paar onnozel ant doen tegen mekaar... en op het strand zie je er een paar raar doen omdat ze ineens een guts water over hun krijgen door de opkomende zee.. kobe giert het uit. :-)

Tijd om voort te trekken... we komen vandaag langs Big Sur.... een dorpje waar we zeker willen stoppen. ( aangeraden door andere mensen).

Rond 13 uur smiddags zijn we daar.... en het is echt zoals ze ons verteld hebben.

Je komt van de kronkelweg langs de zee ineens via een bocht het bos ingereden... en daar staat ineens Big Sur. Een klein gezellig dorpje met restaurantjes en winkeltjes... de echte surfersmentaliteit ( surfers hebben we de voorbije rit echt wel veel gezien... surfers paradise around here ).

Tijd om iets te eten in een klein restaurantje.... precies een houten blokhut.

na ons etentje terug de auto in voor drie kwartiertjes nog.... en we zijn er... monterey / carmel.

Vlak aan zee.... een haventje... een fishermann's warf... zeeleeuwen... een gezellige boel dus.

eerst inchecken in het hotel... en dan het stadje in.. richting haven en de warf.

Nog eens goed gaan lachen met de zeeleeuwen :-)

over de pier wandelen...winkeltjes kijken ... mensen kijken...

We hebben ne cartoon laten tekenen van ons gezinnetje :-)

gaan we thuis inkaderen. :-)

Nadien effe langs de supermarkt... en nu ant koken in ons hotelletje.

Op het terras... met zicht op het zwembad... tis minder spectaculair als koken met zicht op capitol reef natuurlijk... maar vooral blj dat we nog buiten kunnen koken..

Het zal wreed pijn doen voor ons om terug in belgenland en de temperaturen daar te vertoeven.

Na het eten hier ist beetje ontspannen en op tijd bed in...

Morgen gaan we hier naar het Monterey Bay Aquarium ... waarna we verder doorrijden naar San Francisco...