LA maandag, San Elijo dinsdag

Door M. Wiersma - 08-08-2013 05:33 Geen zin om de camper door het LA verkeer te sturen richting Hollywood of de bekende stranden. Dus maandag wordt shoppen bij een van de grootste outlets. En we zijn geslaagd. We hadden een baseball wedstrijd nog voor de avond gepland maar dat werd toch aan de late kant. Een avondgame was net iets teveel van het goede met de kinderen. Dus het zwembad in op de KOA. Waar voor de hele campground wel 1 werkende douche beschikbaar was. Prijs/kwaliteit gezien komt deze campground wel redelijk in de onderste regionen terecht. Dinsdag, rustig de boel inpakken en Marieke kruipt achter het stuur om door Los Angeles te gaan rijden richting San Diego. Af en toe 10 rijstroken, maar al met al valt het wel mee qua verkeer. We rijden nog langs het Anaheim Angels Stadion. Alles is hier wel enorm qua grootte en dan valt zo'n enorm stadion ook nog wel een beetje op. Na een uur rijden zijn we via Orange County LA uit. En zien we op Interstate 5 de Pacific! Na een stop rijden we de Pacific Highway 101 op bij Carlsbad. Vlak langs de stranden met allemaal surfers, hardlopers, fietsers, hello California. De eerste State Beach campground in Carlsbad is vol. Maar dat hadden we al gezien op internet. En wat maakt het uit. Het is wel krapjes rijden in de camper over de 101, maar je mag toch maar 35 mph en wat gaaf allemaal die dorpjes. Volgende State Beach campground is San Elijo in Enchinitas, bordjes geven aan FULL. Maar eigenwijs (en met veel Frankrijk VOL ervaring van vroeger, misschien hebben ze toch iets?) rijden we de campground op. Ook daar bordje vol, we draaien richting exit en daar komt de beheerder naar ons toe. Of we het bordje hadden gezien, we knikken Ja hij zit vol dat zagen we. Nou zegt hij ik heb net een afmelding gekregen voor vandaag Oceanview plek voor 50 dollar of we interesse hebben. Marieke roept direct "DEAL". En even later staan we met uitzicht op de Pacific onder de palmbomen zonder stroom, maar met douches op onze plek! Wauw. Kleine verkenning, aan de overkant van de 101 zit een Starbucks en een supermarktje met bergen groente en fruit. Dus dat wordt vanavond BBQ met salade en verse aardbeien. Daarna de Pacific in! Drie campers verder is de strandtoegang al dus we zijn er zo. Kinderen spelen de hele middag in de zee, overal golfsurfers die liggen we wachten op de goeie golf. Gaaf. 'S avonds vuurtje stoken en hamburgers bakken, wijntje erbij en marshmallow roosteren. En om half tien liggen we allemaal doodop op bed. Morgenochtend rustig aan wat opruimen en in de koffers stoppen en dan nog 1 nachtje en dan de camper inleveren.