San Diego weekend

Door M. Wiersma - 18-08-2013 12:44 Zaterdag begonnen bij de markt in Little Italy. Een groente/fruit en alles wat biologisch verantwoord of lokaal is markt!! Heel leuk en ook lekker druk. Je kunt je hier prima vermaken en je kunt van alles proeven. Na de lunch pakken we de trolley naar Old Town. Dit is de "eerste" nederzetting. Hier bouwden de Spanjaarden die vanuit Mexico kwamen hun nederzetting in de hoop goud(en bergen) te vinden. Het is op een gegeven moment toen San Diego historisch besef begon te krijgen mooi opgeknapt. En op deze zaterdag ook flink druk. Het is een cowboy/Mexicaanse mix. Met een klein museum over de bank WellsFargo die in de tijd van de goldrush met koetsen waardetransport regelden. Het begin van een van de grootste banken ter wereld. Verder veel winkels en eetgelegenheden die aan het einde van de middag volstromen. Een wachttijd is hier dood normaal voor een restaurant komen we ook later dit weekend achter. Dit zijn we niet gewend dus aan het eind van de middag verlaten we dit stukje geschiedenis. Niet nadat de kinderen nog even hebben geprobeerd een namaak kalf te vangen met een lasso. Geen idee waar ''s avonds te eten dus maar naar de oude bekende Karl Strauss, hier de boel ook flink vol. Maar ons oude plekje is nog vrij. Volgende dag naar het Gaslamp District. Blijkt ook prima te belopen. Hier hadden we dus zaterdagavond moeten zijn! Het uitgaanscentrum van San Diego. Gebouwd nadat een ondernemer de Old Town te ver van de Bay vond liggen en een stuk grond kocht dichter bij de baai. Dit werd het ruigere zeelieden gebied van San Diego gebouwd in een meer Victoriaanse stijl. Tussen alle skyscrapers die er nu staan is het nu een gebied dat stampvol zit met clubs en restaurants. En aan het einde het stadion van de San Diego Padres, het baseball team. Mooi ingepast in de omgeving. Heel stijlvol gedaan! Rond lunch staan er bij sommige restaurants al rijen. Lunchen doen we bij Dicks Last Resort. Hier hadden we in Vegas al heen gewild maar we waren toen iets te laat en dan wordt het wat te platvloers voor kinderen. Maar lunchtime prima dus. Serveerster kwakt het bestek op de tafel. Schrijft de bestelling op de placemat en scheurt het er af. Noemt Danny een sissy omdat hij een kleine corona besteld. Marieke is met haar water al net zo erg ;-) Het is genieten, de bediening valt nergens uit hun rol en iedereen wordt flink onbeschoft behandeld. Haha, wij mogen deze humor wel. Live entertainment. De macho nacho's waren prima te eten. Sander krijgt een muts op met de tekst "I eat chocolate bits from the litter box" hihi. Hier loopt hij later mee door Dan Diego. Hier horen we niet bij! ;-) Via de baai lopen we weer terug naar het hotel. Onze kilometers wel gehad. Alle koffers inpakken voor de reis terug. Met dit lekkere weer hebben we daar niet veel trek in. Aan het eind van de dag in Little Italy onze laatste maaltijd genoten. Hier merken we dus dat het best normaal is dat je een kwartier, half uur op je tafel moet wachten. Lekkere pasta gegeten. En toen slapen en vliegen.