Country roads

Door H. Govers - 25-09-2013 05:56

Sorry we hadden gisteren geen WIFI dus geen bericht gister,,,

gisteren avond na een lange dag eindelijk weer in het hotel, en wat doe je dan douchen, het water was rood er zat overal zand tot zelfs in mijn oren. Vandaag maandag 23 sept weer een lange weg te gaan, we hebben zo'n 8 uur gereden, je zit na zo'n tijd steeds op de navigatie te staren hoeveel miles nog te rijden. Maar ja wil je hier iets zien moet je wel, onderweg kwamen we langs Zion en Bryce national park maar daar zijn we al eens geweest, onderweg dwars door Capital reef gereden, ontzettend mooi maar ja geen tijd te verliezen en het is overal even mooi hier. We rijden trouwens door cowboy land, echt alle mannen hebben hier een petje op behalve dan de Homo's die dragen een mutsje. onderweg nog gestopt in een klein stadje en wat gegeten in een supermarkt, nou ja uiteindelijk in de auto.

Recht tegenover een drive in bank, ja Amerikanen doen alles drive in, drive in bioscoop, supermarkt, drogist, eten echt alles alleen bij de kapper moet je echt naar binnen, want als je dat drive in doet, lijkt het net of je bij Hairline in Oudenbosch bent geweest, kort door de bocht en helemaal scheef.

Op het einde van de dag nog even de horse shoe bend gedaan, dat is de plek waar Thelma en Louise zelfmoord pleegden, een hele mooie film die in deze omgeving is opgenomen, om eerlijk te zijn er zijn ook in deze regio meerdere film opgenomen enJohn Wane was hier een vast bezoeker.

Nog lekker bij een Italiaan gegeten en doet het mij goed om weer eens leuke dames te zijn, vooral die in de bediening, hier in de binnenlanden is het gemiddelde boven de 60 jaar en dan val ik als man van rond de 35 al snel uit de boot. (had ik maar een boot)

Vanmorgen dinsdag extra vroeg opgestaan want we gaan naar Arches een heel mooi park, maar eerst ontbijten, nou ja ontbijten het begint nu wel saai te worden met wit brood wat je moet roosteren met alleen jam en slappe koffie, ja dat is hier in de binnenlanden bij de meeste Hilton hotels. FF uitchecken en dan gaat het fout Henny is woedend, we hadden gisteren geen WIFI en er zaten haren in bad en in haar bed, en dat kan niet, dus die begint me daar een partij te vechten met de dame van de receptie, uiteindelijk is er 17 dollar van de prijs afgegaan en moest ze voor 185 dollar voor de schade aan het meubilair afrekenen.

Het park arches was heel mooi maar wel ver lopen, we denken al in USA stijl het liefst met de auto naar  de bezienswaardigheden rijden maar dat gaat niet altijd dus dan ben je ff onderweg, maar de beloning is groot, hele mooie uitgesleten rotspartijen waar wind en water in honderdduizenden jaren tot dit resultaat kwamen, maar het proces is nog niet voorbij het gaat door en door.

Vergelijk het met een zandkasteel aan het strand waar de golven het kasteel langzaam afbreken. De afstanden vallen toch wel tegen hoor we zijn nu een klein half uur voor Denver in het plaatsje Wheat Ridge vlak bij de Rocky mountains, we reden net langst de sneeuw en zien ook sneeuw op de toppen liggen wel vreemd vorige week bijna 46 gr boven nul en nu sneeuw.

Morgen gaan we of naar de bergen of naar de stad Denver waar ook heel veel te doen is we zien, wel eerst nog eten, en daarna beetje tv kijken en dit stukje schrijven.

We hebben zo eens zitten rekenen in welke staten we zijn geweest de afgelopen jaren,

Florida, Georgia, Alabama, Missisippi, Louisiana, Tennessee, New Mexico, Arizona, California, Nevada, Utah, Colorado en New York dat zijn er heel wat en wat mij betreft nog niet de laatste, storm chasing lijkt me wel leuk in tornado alley of van de oost naar de west kust rijden of omgekeerd in ieder geval door Texas.

Aan Henny gevraagd wat zei nog graag zou willen is naar een outlets overal in de States.