Rocky's toch nog gelukt Robin haha

Door H. Govers - 27-09-2013 05:48

Goedemorgen iedereen,

Henny was vanmorgen al vroeg wakkerno, gisteren avond had ik waarschijnlijk gezegd maar ik kon het me niet meer herinneren dat we vroeg op zouden staan. Ik was nog te lui en we hebben dat opstaan nog maar een half uur uitgesteld. Goed belofte maakt schuld dus eruit met de geit, lekker ontbijtje met roereieren en spek en noem het maar op wink, dit was echt een geweldig hotel, en gisteren zijn we er wel voorbij gereden maar hadden we zoiets van veel te duur.

Twee grote king size bedden en de matrassen gevuld met bavianen veren heerlijk.

Eigenwijs als we zijn toch maar gegoogeld of de rocky mountains bereikbaar waren, en er was nog wel een weg die deels te berijden was, maar dan moet je wel stale zenuwen hebben en in dat geval deinzen wij nergen voor terug dus start die engine. Bij het ontbijt wat extra bananen ingeladen want je weet nooit of er nog geklommen moet worden . Onderweg zijn er hier en daar wat road blocks en controles maar met wat kunst en vliegwerk weten we die te omzeilen. We rijden dwars door het dorpje nederland en dat is dan weer leuk voor de foto, Henny vind het dan weer leuk om aan het naambord nederland te gaan hangen en ik zeg nog doet dat nou niet, dondert heel die stellage naar beneden en zijn we bijna een half uur bezig geweest om dat bord weer in originele vorm te krijgen.crying

Ze is niet kwaad maar wat zie je er mee af. In de verte is de sneeuw al te zien en is ook hier 2 uur rijden weer een lange weg te gaan, onderweg komen we nog wat mensen tegen die gaan werken aan de wegen die beschadigd zijn, gisteren vertelde ik al dat er 300 mile weg kapot is, maar daar wordt mee bedoeld dat 300 mile weg niet meer te gebruiken is, omdat er tussendoor stukken weg zijn vernield.

Vandaag zien we dat maar al te vaak, je schrikt echt wat een kracht de natuur heeft en stukken weg of rotsblokken kilometers kan verplaatsten. Gisteren hebben ze nog een man gevonden in een auto die al 2 weken kwijt was, hij had gelukig niets en de thermoskan met koffie was zelf nog warm.

We zijn behoorlijk aan het klimmen en de sneeuw is haast al binnen handbereik en bij de eerste stoppplaats maken we dan ook een foto met de sneeuw en het was me daar koud, niet onder nul maar wel harde wind en dan lijkt het een stuk kouder. Onderweg nog wat uitleg van een ranger, wat we moeten doen als we een beer zien en hoe we om moeten gaan met eten, nou met dat eten trekken we geen beren aan want voor we de berg over zijn heeft Henny het eten al op. Een beer kan op 5 km afstand eten ruiken, en als het in je auto ligt kan deze je auto zwaar beschadigen om bij het voedsel te komen, hier in de rockies zijn alleen maar zwarte beren en als je je groot maakt en roept zijn ze bang voor je. Als je aan het wandelen bent moet je ook steeds blijven praten zodat ze je aan horen komen, nou dat is met Henny in de buurt geen probleem.

Leuke foto,s gemaakt ook voor anderen iedereen helpt elkaar en men is doorgaans heel vriendelijk, tanken doe je door van te voren te betalen, goed systeem heb je nooit dat ze onbetaald wegrijden.

We zijn nu om Denver heengereden een metropool dus een hele grote stad nog net niet bij de eerste 10 steden in de USA maar ze zijn hard op weg. Om morgen als we gaan vliegen niet voor verrassingen te komen hebben we vlak bij het vliegveld een hotel genomen, nog even uit eten bij Ruby Tuesdays, seafood gegeten met een all you can eat salad buffet, prima gegeten. Elk jaar neem ik oude kleren mee, die hebben we uiteindelijk in een container gegooid (ander deel was al in Las Vegas) maar we hadden nog blikjes cola en flesjes water met een grote koelbox ja en wat doe je daar mee, ik heb gewoon op de parkeerplaats net voor we gingen eten een ouder stel aangesproken en die hebben de koelbox meegenomen incl drank (behalve bier) op de laatste dag toch nog wat mensen blij gemaakt.cheeky

We zijn nu druk bezig de koffers te pakken en gaan zo slapen long way to go, het electronisch inchecken was weer een probleem dus doen we morgen op airport handmatig maar eerst de auto inleveren en dan met shuttle naarde terminal. weer een heel gedoe en altijd weer ff spannend