dag 14, Lake Mead en Las Vegas

Door I. van Driel - 02-08-2013 09:49

Na een onrustige nacht  (voor Inez)   door het lawaai van  de plots harde en  koude wind die door de vallei waaide vroeg opgestaan  voor de reis naar Las Vegas (Nevada).   Ons doel was om de zgn. Strip van Las Vegas ’s avonds te bezoeken  omdat Vegas by Night het leukst is en bovendien de temperatuur dan net ver genoeg gedaald is om buiten te kunnen lopen.  Overdag is het alleen onder water of met airco uit te houden.   Voldoende tijd om onderweg even te zwemmen in het lauwe water van Lake Mead   (28 Graden volgens de parkwachter) . Lake Mead is een stuwmeer dat  door door lage bergen omgeven is  en wordt  afgesloten  door  de beroemde Hoover dam.  Met waterkracht wordt elektriciteit  opgewekt voor Las Vegas en omgeving.

De camper konden we gelukkig op het strand van Lake Mead parkeren want een strandwandeling zat er deze keer niet in. De temperatuur  buiten was inmiddels tot   40+  graden gestegen dus het was zaak om vanuit de Camper snel het water te bereiken.  Na het zwemmen in water waar je voor je gevoel de hele dag in kon blijven dobberen nog even over de Hooverdam gereden en wat foto’s bij de dam en het meer gemaakt .   Midden op de dam ligt de grens tussen Arizona en Nevada.

Toen naar onze camping die we de dag van te voren gereserveerd hadden. De naam van de Camping beloofde veel goeds “ Oasis RV Park”  (RV = Camper) . Na een reis door de woestijn van Nevada hadden we wel zin in een Oase.

Toen we aankwamen dachten we een vergissing gemaakt te hebben.  We reden eerst door een poort met poortwachter , na een korte ondervraging werden we toegelaten op de oprijlaan of eigenlijk meer een korte boulevard  met aan weerzijde palmbomen met opstelplaatsen voor campers voor het receptiegebouw.

Bij receptie stond vermeld dat we niet in badkleding het gebouw mochten betreden .  Die hadden we gelukkig net uitgedaan na Lake Mead dus mochten we doorlopen over de gepolijste marmeren vloer  langs de dikke rode koorden tussen die tussen vergulde palen gespannen waren.  De lobby van het resort  bood uitzicht op het  tropisch zwemparadijs.   De hele entourage had veel weg van een 5-sterren hotel waarbij het  nog maar net ontbrak aan de lakei die onze camper op de juiste plek zou parkeren.  Ik was vergeten naar de prijs te vragen bij de reservering maar gelukkig had ik nog niet mijn creditcard nummer doorgegeven  dus Inez en ik spraken nog snel even een maximum tarief af dat we bereid waren te betalen.  Die viel erg mee dus konden we volop genieten van de 5-sterren ambiance.

’s Avonds naar de strip.  De camper hadden we geparkeerd aan het einde van de strip “Las Vegas Boulevard” onder een van de Hotels . Op de strip  wordt je overladen met licht reclames , open lucht shows en muziek. Het heeft nog het meest weg van Disneyland . De dure hotels  en hun directe omgeving zijn gebouwd in de stijl van verschillende beroemde steden en (fantasie) landen zoals Venetië, Parijs, New York , Rome , Egypte en Piraten eiland.   Het is leuk en zot tegelijk.  Zo verschrikkelijk veel schreeuwerige  luxe hadden we nog nooit gezien. Diep in de nacht terug naar onze camping waarbij we nog even de plannen voorde volgende dag met elkaar bespraken. Het zou een lange reis worden naar Sequoia National Park dus de volgende dag om 7 uur op.