dag 16, naar Yosemite National Park

Door I. van Driel - 04-08-2013 16:48

Vroeg op om dit park met zijn enorme bomen te gaan bewonderen. Wat een geweldig mooi bos, je voelt je hier zo nietig. En de geur is echt fantastisch! Je kan in dit park alleen met shuttlebus naar verschillende punten rijden en daardoor is het ook zo lekker rustig en hangt er een heerlijk kalme sfeer. We zijn eerst naar een punt gereden waarvandaan we een flinke wandeling naar boven, naar Moro  Rock hebben gemaakt.  376 treden hebben we geteld maar het uitzicht was dan ook geweldig. Toen we weer beneden waren zijn we weer in de bus gestapt die ons naar de beroemdste en grootste Sequoia  bracht, General Sherman wordt deze boom genoemd naar een Generaal die hem deze naam heeft gegeven. Met een hoogte van 83,8 meter, een diameter  van 7,7 meter, een geschat stamvolume van 1487 kubieke meter en een vermoedelijke ouderdom van 2300 tot 2700 jaar behoort de General Sherman tot de grootste en oudste levende wezens.Natuurlijk wil iedereen op de foto voor de General  en ook wij hebben geposeerd.  Jammer genoeg konden we in dit park niet langer blijven ons plan was om deze dag nog door te rijden naar Yosemite . Gelukkig hadden we hier een camping gereserveerd dus we hoefden ons niet te haasten. Om 8 uur s ’avonds kwamen we daar aan. De receptie was al dicht maar er hing op de deur een briefje met onze naam en plaatsnummer. Weer een mooie camping, deze Yosemite Pines RV park. Alle luxe is hier aanwezig, elektriciteit, afvalwater dump, wateraansluiting, Wifi,  zwembad, kinderboerderij en wasmachines. Dus de was kan weer even worden gedaan dat is ook wel lekker. We blijven hier drie nachten om Yosemite te bekijken en om een beetje een adempauze in te lassen.