We hebben weer internet....

Door Gerrie en Caroline Goud - 14-06-2013 20:34

Weer een paar dagen geen internet, maar wel ontzettende mooie dagen gehad. Maandag naar de Hoodoos gelopen, dat is een kalkrots-formatie (vlakbij de campground Tunnel Mountain in Banff), dit is in de Bow Valley, zagen aan de oevers van een eilandje nog 4 grote Elk’s staan en 2 kleintjes. Zijn ’s middags met de bus naar Banff geweest, en daar wat gewandeld en gewinkeld.

Dinsdag naar het Kootenay Park geweest. Onderweg koffie gedronken bij Storm Mountain Lodge, we hebben onze ogen uitgekeken, zo mooi was het daar van binnen. Verderop was helaas de trail bij Paint Pots nog steeds afgesloten, verleden jaar is daar een nieuwe brug weggeslagen. Bij Floe lake hebben we nog een kleine wandeling gedaan. In dit gebied is in 2003 een hele grote bosbrand geweest, er is 160 vierkante kilometers bos verbrand in 40 dagen. Tussen de verbrande bomen zie je wel weer het nieuwe gewas groeien. Onderweg langs de snelweg hebben we nog 8 Mountain Goats gezien, waren echt dichtbij.  Vlakbij de campground zijn we nog 5 Bighorn Sheeps tegengekomen. Hebben nu in totaal al 30 verschillende soorten dieren gezien. Al met al weer bijzondere dagen achter de rug! We zijn benieuwd wat we de volgende dagen weer mogen beleven…

Woensdag eerst naar Moraine Lake gereden, wat ontzettend mooi was. Daarna de Icefields Parkway opgegaan richting Jasper. Onderweg verschillende mooie stops gemaakt. De mooiste was echter bij het Peyto Lake, was een klim om er te komen, maar het water was zo mooi blauw, ongelooflijk! Het was het klimmen absoluut dubbel en dwars waard! Zijn ook nog met de Glacier express de Athabasca Gletscher opgeweest. Het begon daar te hagelen en een paar tellen later trok de lucht weer helemaal open. Vandaag zoveel meegemaakt, dat het teveel is om te vertellen….

Wel weer ontzettend veel verschillende dieren gezien, ook 2 Snowshoe hare’s (sneeuwhaas) en een mooie grote zwarte beer, maar ook verschillende Elk’s en een keer 7 Bighorn Sheeps en een keer 8 Bighorn sheeps langs de weg. Dan zullen we de rest maar niet opnoemen….ha ha.

Donderdag buiten ontbeten en de Elk liep achter ons langs, we zijn naar de Athabasca watervallen gereden en daar wat gewandeld bij de waterval. Was een mooie waterval, we hebben er inmiddels al aardig wat gezien, maar hier was het toch wel erg mooi. Elke waterval heeft weer zijn eigen charme….. Op de terugweg naar Jasper hebben we een andere weg genomen en zagen we onder andere nog een zwarte beer onderweg. Wat gewinkeld in Jasper en rond half 3 terug op de campground, het motregent wat dus houden we een rustig dagje. Later trok de lucht weer een beetje open en hebben we nog gebarbequed. Moesten wel alles goed in de gaten houden want de Raven/Kraaien zaten op de loer. En ja hoor Ger draait zich om en hup dat beest pakt zo het een na laatste worstje van de bbq af! Nou Ger boos maar we hebben wel ontzettend gelachen!

Vrijdag : helaas een druilerige dag, staan nu op de KOA camping en hebben hier weer internet en een wasserette dus we draaien weer een wasje, helaas niet het meeste, want we kunnen het buiten niet laten drogen ivm het weer. Vanmiddag gaan we naar de Beaver Boardwalk in Hinton, zijn erg benieuwd.