Zion

Door G.H. van der Loo - 11-08-2013 01:19 Gisteren zijn we van Bryce naar Zion gereden. Een korte maar prachtige rit van slechts 150km. Onderweg zijn we een aantal coyotes tegen gekomen en hebben we heerlijke home-made Pie gegeten. Eenmaal in Zion is het direct duidelijk waarom dit een nationaal park is. Wat weer een prachtige omgeving zeg en weer heel anders dan Bryce. Het begint hier echt al op een woestijn te lijken. Helaas zijn alle campgrounds in Zion vol en moeten we buiten het park camperen. Gelukkig is er op slechts 1 mijl van het park een campground aan de rivier. Hier hebben we een heerlijke schaduwplek. Net geheel onbelangrijk met onze kleine donderstraal en 35 graden. Eenmaal geïnstalleerd gaat Sophie even op bed om daarna lekker met ons te kunnen wandelen. Vanmiddag gaan we met z'n allen de Narrowstail lopen. Het eerste stuk is nog verhard maar daarna mag je in de rivier lopen. Heerlijk in het water lopen met dit weer. Sophie vind het ook prachtig en geniet van alle mensen en dieren die ze tegenkomt. Uiteindelijk komen we om 19.30u weer terug op de camping. Het is hier ook weer super goed geregeld met openbaar vervoer. Alle bussen zijn gratis en er stopt 1 voor onze camping. Na het lopen hebben we nog even heerlijk gebbq'd en genoten van de koude rivier en het zwembad. Vanmorgen wilde ik nog heel graag Angelslanding lopen. Wat een schitterende tocht op de vroege ochtend. Er zijn nog niet veel mensen op pad en het is echt genieten. De route wordt alsmaar zwaarder en steiler totdat je uiteindelijk via kettingen omhoog gaat. Helaas wilde er niemand mee lopen, maar ik heb ondanks dat echt genoten. En de beloning het fantastische uitzicht was geweldig. Eenml terug even een snelle koude douche en op naar Vegas! Daar zijn we nu beland en het is hier goed dooi! Benieuwd wat de avond ons brengt!