JaJaLeMa in Victoria

Door Mattie de Viet - 23-08-2013 18:30

Goedendag familie, vrienden en bekenden,

Vanuit Victoria de  eerste reis ervaringen :

Maandag 19 augustus: vliegreis Amsterdam-Vancouver
Een hele verbetering: de bodyscan bij de incheck naar Vancouver.
Het fouilleren is passé. En het kost veel minder tijd.  Mijn verzameling “titanium”  (heup + elleboogpinnen) leverde geen problemen op. Medisch paspoort en verklaring waren in dit geval niet nodig.
Na een voorspoedige reis, met een prima catering, zijn we met mooi weer in Vancouver geland en met de shuttlebus naar ons hotel Holiday Inn gereden.

Van een paar uur slapen werden we minder duf.
Daarna  de omgeving verkend, die er niet interessant uit zag  en de inwendige mens verwend. Om 23.00 uur plaatselijke tijd + 9.00 uur Europesche tijd de queen size bedden getest.

Dinsdag 20 augustus: camper ophalen
Na een heerlijke nachtrust en een telefoontje met Canadream, hebben we een stevig ontbijt genuttigd. Vier “frisse hoentjes” :JaJaLeMa, worden om 13.00 uur bij het hotel opgehaald door Canadream. In de shuttle zat een echtpaar uit Keulen, die na een paar dagen Vancouver,  richting Rockies zouden gaan. Bij Canadream heeft Jan alle formaliteiten geregeld.
Dat ging niet zonder slag of stoot. Er waren enige onduidelijkheden over de verzekeringsformule. Na enige discussie werden deze problemen snel opgelost en kregen we de “camper instructie”, die wel 45 minuten duurde. Bovendien kregen we ook nog een dik instructieboek mee! Rond 16.00 uur konden we de koffers inladen en vertrekken.

Jan als navigator met assistent Garmin(a)GPS, Leo achter het stuur werd de reis gestart richting ferrie  Tsawassen naar Schwarz Bay. Daar werden we ingescheept als “Oversize Vehicle”. De veerboot van 16.00 uur was net vertrokken, dus met die van 17.00 uur konden we mee. De tocht die 1.40 min. duurde gaf ons een kijkje in baaien en op eilandjes. Met prachtig weer ook mooie vergezichten. De Mount Reinier met sneeuw bedekt  was goed te zien. Op Vancouver Island aangekomen, op zoek naar een shoppingcenter, want ja, van lucht kun je nu eenmaal niet leven. Na wat nukken van Garmina(GPS) en enig omrijden, vonden  we  in Sidney een shoppingcenter. Gelijk maar  met 3 caddies  (non)food de camper gevuld om verhongeren en uitdrogen te voorkomen. Rond 20.00 uur reden we Sidney uit richting Victoria. Op zoek naar een camping aan het water. Na weer wat geklungel met Garmina, intussen was het donker, reed Leo een smal weggetje met enige haarspelden! naar beneden de camping op. Nog een reekalf gespot! Intussen was 21.00 uur en donker. Niemand te zien bij wie we ons konden melden. Dus zelf een plek gezocht. Met walkie-talkie navigatie assistentie van Jaco, kreeg de camper een plekje. Jaco en Jan pakten de koffers uit en hebben hun “kingsize” bedroom ingericht. Wat wel enige  improvisatie vroeg, gezien de verhouding kasten/kleding en andere zaken die een plekje nodig hadden. Leo hield zich bezig met de berging en reikte aan wat nodig was. Ik de keuken in om iets te eten te maken.De “batterijen” moesten nodig opgeladen worden.  Om 22.00 uur in de “salon”een salade met kaas en brood gegeten met een lekker glaasje Calfornische wijn. Proost! Op de vakantie!
Daarna moesten Leo en ik de koffers nog uitpakken. Het was  dik 24.00 uur geweest toen we met een goed vakantiestart gevoel, horizontaal gingen.

Woensdag 21 augustus: Op naar Victoria:
Wennen aan hoog slapen boven de stuurcabine, de tijdsomschakeling en alle indrukken van de afgelopen dagen, leidde er toe dat ik al om 6 uur de zon zag opkomen aan de baai. Heel voorzichtig het bed uit geslopen en in de stuurcabine genoten van het prachtige schouwspel, met als achtergrond muziek het gesnurk van Leo. Een bijzondere kombinatie! Weer terug in bed, enig denkwerk op de logistiek van de kasten in de camper losgelaten. Dit resulteerde in een “verbouwing” van de kasteninhoud in de keuken en die Leo en ik tot onze beschikking hebben. Intussen had ons 4-tal de kingsize bedden verlaten.  Wat een rust! Een copieus ontbijt, heerlijk in de zon zorgde er voor dat we onze dagplannen konden maken. Jan kwam van het “kantoor” terug met campingrekening. We waren blijkbaar gesignaleerd!
Even oefenen, met de vertrek logistiek van Apollo: zo heet ons campertype.
Op naar Victoria! Camping Fort Victoria wordt ons uitgangspunt voor ons bezoek aan Victoria. Met veel adviezen van het officepersoneel vertrekken we met een dagkaart voor de bus naar de stad. Klein half uurtje onderweg. Victoria haven en binnenstad bewonderd met mooi weer, nadat we een whale watchingtocht boekten voor donderdagmiddag 15.00 uur. Terug op de camping de in- en uitwendige mens verzorgd. En plannen voor de volgende dag gemaakt.
We zijn vooral benieuwd of we walvissen gaan zien! Maar dat komt in het volgende verslag.

Van JaJaLeMa de hartelijke groeten  uit Victoria.

itie hobbel 23-08-2013 19:55 {{button-17018}}

Bedankt voor je verhaal.
Ik hoop dat jullie net zoveel walvissen zullen zien als wij bij Hermanus in S.A.
Groeten van ons.A.I.

Janny en Gerrit Bangma 23-08-2013 22:28 {{button-17026}}

Belooft een prachtige tour te worden. Het begin is goed!
Bedankt voor jullie verhaal.

Netty 23-08-2013 22:57 {{button-17028}}

Hoi JJLM,

Ik heb de foto's gezien. Ik ben benieuwd naar de whale watching. Ik ben ook benieuwd of er nu 4 stoelen in de cabine zitten. En veiligheidsgordels voor 4?
Ook wij hebben destijds op de camping aan de oceaan naar een mooie zonsondergang gekeken.

Wij hebben in NL genoten van het schutten van meer dan 100 meter lange tall ships bij Sail in Vlissingen. Leuk om dat gemanoeuvreer met sleepboten te zien die zo'n lang schip zonder stoten in de sluis moeten zien te krijgen.

Groetjes
J&N

Harold & Dickie Crandall 24-08-2013 06:08 {{button-17035}}

Have a good visit with family tomorrow. We're sorry we can't be there.

Joke van vliet 24-08-2013 09:45 {{button-17036}}

Wat een uitvoerig en gezellig verslag ik zie alles weer voor me . Geniet ervan !!!!

Louis en Plonie 24-08-2013 10:47 {{button-17037}}

Nog maar net onderweg al zoveel indrukken opgedaan dat wordt nog wat na 7 weken!Een hartelijke groet uit een regenachtig Aagtekerke

Leo en Annet 24-08-2013 14:10 {{button-17042}}

Een leuk verslag. NL kan zo ook meeleven. Benieuwd naar de indrukken van het dagelijks leven en de mensen in Can/Am

Chris en Jannie 24-08-2013 20:03 {{button-17046}}

Leuk verslag, nog een tour in de witte rijtuigjes gemaakt? Goeie reis verder.

Harry en Annette 24-08-2013 21:16 {{button-17050}}

Ha, ha wat leuk zo'n achtergrondmuziekje. Ik zag je al helemaal zitten, daar voor in die cabine. Zo iets zou ik nu ook hebben. Alleen ik zou er nog vroeger zitten. Maar het is een heel gezellig verslag! Het ziet er allemaal erg ondernemend uit. Goede zondag gewenst en een lieve groet vanuit Werkendam.

Marco en Jacobien 24-08-2013 22:48 {{button-17052}}

Leuk om te lezen hoe jullie de eerste tocht in de camper hebben beleefd, we kijken weer uit naar het volgende verslag, nog niet aan oma laten lezen, komt van de week!
groetjes en een goede reis!
fijn weekend vanuit het zeeuwse!

Marco en Jacobien 24-08-2013 22:48 {{button-17053}}

groetjes en een goede reis!
fijn weekend vanuit het zeeuwse!

Teun & Ida 26-08-2013 10:49 {{button-17070}}

Wat leuk dat ik toevallig jullie reis verslag tegen kwam op mijn i pad.
Weet niet hoe ik het tegen kwam maar hoop dat ik
Het weer terug kan vinden.
Wens jullie nog een fijne tijd toe.
Met Teun gaat het steeds beter, maar wil soms wat te snel. Hartelijke Groeten Teun&Ida

Anneke Harteveld 26-08-2013 14:47 {{button-17080}}

Heerlijk verhaal, geniet ervan!! Groetjes J & A

Wytze en Greta 26-08-2013 17:23 {{button-17081}}

Wauw, wat een geweldig verslag, zo kunnen we het helemaal meebeleven. We wensen jullie vieren een hele goede reis verder met veel mooie belevenissen en we kijken al uit naar het volgende verslag.
Jan, als je dit rond 28 aug. leest, dan willen wij je heel hartelijk feliciteren met je verjaardag. Jaco, versier de camper maar met ballonnen zoals in Toscane, je weet het nog wel.
Luitjes, iedereen de groetjes van Wytze en Greta.

Pieter en Ellen 26-08-2013 17:41 {{button-17082}}

Leuk om zo ´mee te kunnen reizen!!´ Geniet!!

Conny 27-08-2013 17:35 {{button-17098}}

Ik begrijp het nog niet helemaal. Ben je met een broer en schoonzus op reis?

Dirkje 28-08-2013 14:08 {{button-17122}}

Leuk verslag.l
Hebben jullie het BC museum bekeken?

Mia en Johan 30-08-2013 17:18 {{button-17173}}

Leo en familie,
van harte gefeliciteerd met je
verjaardag en nog vele jaren in goede gezondheid. We wensen jullie verder een fijne vakantie
en tot ziens op 5 oktober a.s.