Grand canyon

Door Patrick en Saviëlle - 08-03-2013 22:23 Gisteren vanaf monument valley naar de Grand Canyon gereden, nog weer een stuk door het Navajo gebied. Je ziet onderweg veel Navajo's met kraampjes langs de weg, met aardewerk, sieraden en dromenvangers. Vlak voordat we Grand Canyon National Park inreden, nog even bij een van de kraampjes gestopt met uitzicht op de Colorado River. Eenmaal het park ingekomen, hebben we besloten om zoveel mogelijk van het park te gaan zien. Er is namelijk een sneeuwstormpje op komst de volgende dag. Met een heerlijk zonnetje op onze bol hebben we de vele stopplaatsen tot aan het visitors center bezocht. Indrukwekkend om te zien, maar toch zie je op een gegeven moment veel van hetzelfde. Daardoor vinden we dit National Park toch wel minder mooi dan de rest (ondanks dat het de trots van de Amerikanen is...) Vanaf het visitor center gaan nog een aantal busroutes richting de westkant van het park. Deze hebben we nog gedaan en daar vonden we de uitzichten ook al wel wat mooier, onder andere omdat je hier wel uitzicht had op de zeer diep gelegen Colorado River. Al met al weer een heerlijke dag met als afsluiter een Mexicaanse maaltijd. Had ik me helemaal verheugd op een lekkere margarita, moest ik mijn ID laten zien die ik in het hotel had laten liggen :( Vandaag hadden we eigenlijk de hele dag de tijd voor de Grand Canyon, maar gisteren hebben we alles al gezien. Dus maar even lekker uitslapen en een laat ontbijtje gehad (om 10.00uur dus het uitslapen viel wel mee...) En nog even rondneuzen in de souvenirwinkeltjes hier. Overigens zonnetje en geen sneeuwvlok te zien... Dus maar besloten een eindje te gaan rijden. Dat hebben we geweten, nog geen 15min onderweg en hevige regen, toen hagel en toen sneeuw. Dus zijn we maar omgekeerd om terug te gaan naar het hotel. Door een enorme sneeuwbui, alles was ineens wit.. Oftewel; we zijn blij dat we gisteren alles al bekeken hebben. Vandaag dus een lekker rustig dagje. Morgen staat ons een ritje naar Palm Springs te wachten, waar ze de komende dagen rond de 25graden verwachten. Het is wel zo'n 7uur rijden maar dan heb je ook wat :) vanavond dus vroeg ons bedje in en morgen lekker op tijd vertrekken. Dan kunnen we nog wat van dat mooie weer meepakken. Groetjes uit een wit wonderland :)

Heidi 09-03-2013 18:00 {{button-11149}}

Canyons hebben ze genoeg daar in Amerika, maar ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment weer eens wat anders wil zien, maar het blijft een machtig natuurverschijnsel.
Kunnen al die souveniers nog wel mee terug in jullie koffer:)of valt het nog mee. Ik hoop dat jullie lekker genieten van het mooie weer, hier regent het al weer en er zou ook weer sneeuw komen!! Wij willen ook zon!!! De MeetingXS, daar was de tussenwand al uit, wat lijkt het dan al groot, open en licht! We komen straks op een mooi plekje te zitten!! Groetjes, Heidi

papa 09-03-2013 19:42 {{button-11150}}

Niets zo veranderlijk als het weer zegt men dan.Hier is het al niet anders. Vandaag zeer slecht, veel regen en veel wind. Nederlands weer dus.

Op naar Palm Springs, een geheel ander stuk Amerika. Als wij 7 uur rijden vanaf Winschoten zijn we bijna in Parijs. Over afstanden gesproken.
Zo'n dagje rustig aan doen en een beetje uitslapen is ook niet verkeerd.

Veel plezier daar en zie alweer uit naar jullie volgend verslag.

ps: mooie car
(wordt de Polo nu ingeruild ?)