Page Arizona

Door Hans van Hees - 03-05-2013 05:17

Hallo allemaal, tijd voor een nieuwe blog.

Dinsdag zijn we naar Moab gereden en het park black canyon of the Gunnison bezocht.  Je rijdt gewoon met je camper door het park nadat je $7 hebt betaald aan de parkranger.  Langs de weg staat met bordjes aangegeven wat kun zien daar, bij sommige moest je dan je camper parkeren en een eindje lopen voor je bij een spectaculair uitzicht kwam.  Toen we verder naar Moab reden via de scenic route, zag je het landschap veranderen van kale bomen en donker grijze rotsen (nog te koud geweest in colorado) naar rode rotsen en meer groen aan de bomen.  Het was een schitterende route om te rijden, heerlijk rustig op de weg. Hier hebben we op een KOA campground gestaan

Woendag nacht wakker geworden rond 1 uur van de harde wind en regen, om vervolgens weer in slaap te vallen en om een uur of 3 weer wakker van de kou.indecision  Vanaf nu gaat de thermosstaat van de kachel ingesteld worden. hahaha.    s'morgens naar Arches National Park geweest, $10 entree betaald en ook daar rijdt je met de camper door het park.  Naar de Delicate arch lopen was nog een flinke wandeling, maar echt de moeite waard. In eerste instantie gingen we zonder drinken, maar we zijn toen toch meer even terug gegaan voor wat flesjes water en een buil chips voor ons Babs haha.  Boven aangekomen stond er een harde wind en het was ook nog wat frisjes.  ook Balanced Rock is bizar om te zien.  s'Middags zijn we verder gereden naar het zuiden iets voorbij Blanding en overnacht op bleu mountain RV park. Leuke restrooms trouwens, alles was schoon en netjes dat wel, maar op de wc zit je achter een gordijn hahahahablush

Donderdag nacht wéér wakker geworden van de kou. We stonden daar op een vlakte bij -2 en het waaide nog al hard. De thermosstaat een paar fahrenheit erbij, en dus weer om een uur of 6 wakker. Lekker vroeg weggereden dus.  Eerst naar Goosenecks State Park, deze is gratis en je mag er zelfs met je camper overnachten wat een absolute aanrader is. Het uitzicht is fenomenaal. Eenmaal verder gereden kwamen we aan een afdaling over een smalle gravel weg, de camper rammelde en schudde helemaal door elkaar.  Toen door naar Monument Valley,een onbeschrijvelijk mooie route, we kennen allemaal de foto's en de films van dit gebied, maar als je hier zelf door rijdt is het veel indrukwekkender.  Lekker op tijd in Page aangekomen hebben we eerst een campground plaats geregeld op Wahweap RV resort.  We staan hier op een werkelijk schitterend plaatsje met uitzicht op Lake Powell.  Morgen gaan we met een gids naar Antilope Valley en naar de Horsesshoe Bend.

Tot de volgende keer, als we hopelijk een keer goed geslapen hebben.