Las vegas nevada deel2

Door Hans van Hees - 12-05-2013 05:59

Daar zijn weer….een paar dagen zonder WiFi gezeten.

Zondag zijn naar Las Vegas gereden, de laatste dag van Babs.  Een groot deel zijn we via de highway gereden, niet echt interessant.  Op een gegeven moment zag ik iemand over de snelweg lopen en te zwaaien, even verderop zagen we zwarte rookwolken uit de berm komen.  Toen we dichterbij kwamen zagen we een caravan over de vangrail hangen, de auto was helemaal losgekomen en over de vangrail in de berm beneden in brand gevlogen.  Het zag er niet goed uit voor die mensen. Via de valley of fire zijn we verder naar L.V. gereden, dat is wel wat om, maar een stuk rustiger en vooral mooier. Eenmaal in L.V. aangekomen zijn eerst over de L.V.strip gereden, tjongejonge wat een kermis.  Eerst maar eens een camping gezocht, wat gegeten en toen Babs naar het vliegveld gebracht.

Maandag, op naar hotel circus circus,  ja, in het hotel want dat was goedkoper dan op een camping. Ooh mijn god, het hotel was gigantisch, je krijgt een plattegrond mee en je verdwaald nog in het hotel.  In het hotel veel winkeltjes, restaurantjes, barretjes, een heuse kermis die in dongen niet zou misstaan en vooral heelveel gokautomaten waar vooral oudere vrouwen aan zitten te spelen. Het hotel is een van de oudste op de strip maar was wel netjes.  We zijn vervolgens de strip opgelopen om ook eens bij andere hotels te gaan kijken. Vooral de Venitian  is enorm, je kan er zelfs met een italiaanse gondel door het hotel varen, ook hier weer winkeltjes ect.  We zouden hier in LV eigenlijk 2 dagen blijven maar na één dag hadden we het al gezien.  Als je er van houdt is het misschien leuk, maar wij vonden het niks. Dus wegwezen hier.

Dinsdagmorgen vroeg opgestaan, spullen gepakt, uitgecheckt en weer naar de camper.  Eerst even de tank volgooien, want de camper lust nog al wat. Ongeveer 1 op 4,5. Vandaag naar Death Valley. We hebben geluk, want het weer in Death Valley is perfect. Een graad of 28 dus we konden ook nog een korte trail lopen. Er lopen hier ook nog wat coyotes langs de weg te schooien, en die vogels (roadrunners) hebben we ook gezien.  Badwater, een zoutvlakte, is het laagste punt van de VS,  als je een klein kuiltje graaft zit meteen aan het water, heel raar, er is ook nog een klein poeltje, als je goed kijkt zie je er kleine beestjes in zwemmen. Ook nog even bij het  visitors centrum geweest in furnace creek, hier is officieel de heetste plek op aarde gemeten,  56,7 graden. Dat was het nu gelukkig niet. We staan nu op een campground in Panamint Springs, heel eenvoudig en het is hier s’nacht pikdonker dus je ziet heel veel sterren.

Woensdag, lekker uitgeslapen en op ons gemak naar Lake Issabella gereden. In het begin was het weer best lekker, maar tegen de avond ging het regenen. Wel een hele mooie camping gevonden, Rivernook RV Campground, we staan met de camper aan een rivier waar veel gevist en gekayakt wordt. Verder is het erg rustig op deze grote camping waar het wemeld van de eekhoorntjes.  Je ziet overal.

Donderdag, mooie route gereden richting sequoia park, ik denk dat we in 2 uur rijden 4 wagens zijn tegen gekomen, een aantal koeien die op de weg stonden, en een hert die vlak voor ons overstak, dat was even schrikken. Het landschap zie veranderen van zand, stenen en cactussen, naar heuvels zonder dan ook maar een enkele boom of struik. Vervolgens rijden we langs grote citrus plantages, waar sinaasappels, citroenen en grapefruit word verbouwt. Even later komen we weer in een bosrijk gebied, bij de ingang van het sequoia park staat al meteen zo’n  enorme sequoia. Echt niet normaal zo groot als die bomen zijn. Na eerst de camper op Azalea campground gezet te hebben, zijn we een korte trail gaan lopen langs de general grant tree en andere bezienwaardigheden, waaronder ook een omgevallen sequoia. Die is helemaal hol van binnen en je kan er zo doorlopen, deze boom schijnt er al honderden jaren zo te liggen. Morgen gaan we bij de Lodgepole kijken. Daar staat de grootste boom qua volume ter wereld, de general sherman tree.  Er schijnen ook beren in het park te zitten.