Dag 26 Los Angeles en Universel studio's.

Door J. Merts - 16-04-2013 18:36 Vanmorgen de files in en op weg naar het einde van de trip. Het doel voor vandaag is een bezoek aan de Universal Studio's en het thema park. Het wegennet rond LA is ruim maar toch niet voldoende om het verkeer aan te kunnen. De afstand naar de studios was 25 mijl maar reistijd 2 uur. Bij aankomst parkeren, zou volgens brochure 10 dollar maar was 20 dollar. Nog senioren korting getracht te krijgen, heelaas wederom niet gelukt. Bij de ingang aan de kassa nog zwaar in twijfel gestaan, entree 80 dollar pp voor de duur van 9 tot 18 uur. Nogmaals overleg met elkaar en toch maar betalen en het park in. We hebben erg genoten van devstudio tour en de verschillende attracties, de details horen jullie later nog wel. Alleen een show spande de kroon, The Blues Brothers, Jake en Elwood kwamen op met hun policecar en gaven een geweldige show. Op een gegeven moment kwam Elwood op Wilma aflopen en nodigde haar uit om met hem te dansen. Foto komt in het fotoalbum. Voor de laatste nacht naar een state camping vlak bij Road Bear verhuurpunt. Schitterende natuurcamping, konden niet genieten camper moest schoon en spullen ingepakt worden. Nog laatste blaadje van het Yatseeblok opgemaakt en op tijd het bed in. Gaan straks vanuit verhuurpunt naar het hotel en bereiden ons voor op het terugreizen naar Little Holland. Bye,bye and see you. DINSDAG 16 April. Hebben vandaag de camper zonder extra onkosten buiten de 1460 extra gereden miles kunnen inleveren. Bij het verhuurpunt waren er no meerdere gebruikers die het zelfde probleem met het zonnescherm hadden gehad, hierdoor konden zij hier ook geen charge voor doen. De reparatie van de deurdranger werd ook niet opgemerkt, dus inleveren die zuipschuit. Al met al hebben wij een gemiddeld verbruik over de hele trip kunnen realiseren van het astronmische verbruik van 1 liter benzine op 3,43567821 kilometer afgelegde reis. De motor van dit drankorgel was een V8 met een inhoud van 4,8 liter, type E350 Havy Duty. Wij hebben het gevoel dat hij zelfs bij stilstand nog benzine verbruikte. De mensen die gelijk met ons hun camper inleverden hadden een V10 met 7,2 liter, type 450 Super Duty. Zij hadden het gevoel dat 1 op 1,5 zo ongeveer hun verbruik was. Bij mijn gesprek met de technische man van Road Bear, zij hij dat wat wij verbruikt hadden een excelente fuel economy was. Ik heb hem maar in de waan gelaten. Op zijn vraag of ik er zo een wel zou willen hebben, heb ik gezegd dat er voor dit soort campers alleen in de USA een markt was. Wij hebben erg genoten van ons avontuur en zijn nu echt klaar voor de terugreis. Donderdag morgen om 7.45 uur landen wij weer op vertrouwde bodem. We kijken er naar uit om iedereen en vooral Joey en the kids weer te kunnen knuffelen, de rest bedankt voor het meerijden en tot straks. SjaWi de Echte Ganzetrekkers. Nog even en swgt-2 is weer SWGT.