We zijn er!

Door Hans en Marian - 25-05-2013 15:25

Gisteren een lange reisdag. Allereerst natuurlijk naar Jeffrey gereden die ons, samen met Anneke, heeft weggebracht naar Schiphol. Nog bedankt Jef!

Op schiphol waren we snel door de douane waardoor we veel tijd over hadden om te winkelen. Maar eigenlijk waren we daar ook snel klaar mee. Toen maar naar de gate. We vertrokken op tijd en de vlucht was aangenaam. Bij de landing op JFK dachten we dat het mis ging omdat het vliegtuig bijna dwars op de landingsbaan terecht kwam, waarschijnlijk vanwege de harde wind. Vervolgens naar de douane waar een enorme rij stond. Dit duurde zeker een uur. De douanier was overigens aardig en Marian was zichtbaar opgelucht. Om 17.00 uur stonden we bij de koffers en vervolgens weer een lange rij voor de laatste controle. Toen door de menigte van de afhalers naar de airtrain die ons naar de metro bracht. Omstreeks 18.30 uur waren we midden in Manhatten! Wat een stad en dat samen met het lawaai van toeterende auto's, en sirene's van politie en ambulance een overweldigende ervaring. Nu nog even met de bus naar Newark. Ieder kwartier zou die bus stoppen maar het was zo enorm druk dat het een uur en een kwartier duurde voordat deze arriveerde. Mensen die stonden te wachten en een vliegtuig moesten halen waren behoorlijk gestresst. We waren op weg naar het hotel en zo'n extra uur ging snel voorbij, er was voldoende te zien. Na 45 minuten kwamen we aan bij het vliegveld Newark en weer met een airtrain en hotelbusje arriveerde we uiteindelijk om 21.00 uur in het hotel. We waren inmiddels, gerekend vanaf het vertrek van huis, 19 uur onderweg geweest. Het was 3 uur midden in de nacht in NL. Na een heerlijke hamburger en salade zijn we om 23.00 gaan slapen.

Vanmorgen werden we om 4.30 uur wakker. Klaarwakker! TV gekeken en een lekkere douche genomen. Amerikaans ontbijt eieren en spek. We kunnen er weer tegen aan.

Opvallend hoe aardig de mensen hier allemaal zijn. En dat voor een stad. Voorbeeld: Bij het verlaten van het metrostation was er geen lift of roltrap. Spontaan bood een man aan te helpen en heeft een koffer naar boven getild. In 1e instantie schrokken wij hiervan maar het was eigenlijk direct duidelijk dat er niets te vrezen viel.

We zitten nu in de lobby van het hotel te wachten. Tussen 10.00 - 11.00 uur worden we opgehaald door de verhuurder van de camper. De 1e stop wordt Intercourse waar we 2 dagen op een rustige (zeg maar saaie) camping staan om te onthaasten. En morgen zijn we natuurlijk 25 jaar getrouwd.