Boston

Door Hans en Marian - 10-06-2013 22:25 Boston. De rit naan Salem duurde zondag langer dan verwacht. Op zondag was het, waarschijnlijk vanwege het mooie weer (zo'n 26 C), druk langs de kust. Route 1 die wij reden was dus behoorlijk druk met dagjesmensen. Tenminste, dat namen wij aan. Wat een verschil met de natuurparken van de afgelopen 2 weken, daar was het een en al rust. Hier dus niet. Een en al reclameborden langs de kant van de weg. Door de reclameborden zie je het bedrijf niet meer. Zelfstandige ondernemers plaatsen zelfs borden in de voortuin van hun huis. Volgens ons leest niemand de reclameborden nog. Overkill, is gewoon niet te doen. We zijn in Salem ook door de wat mindere buurten gereden. Daar zagen we toch ook echt armoedige huizen en mensen. Winkelwagentje in de tuin met rotzooi en huizen met kapotte ramen. Voor de zekerheid de ramen van de camper maar dicht gedaan. Bij de camping Winter Island in Salem bleek het ook een enorme drukte te zijn van dagjesmensen. De camping maakt onderdeel uit van een groot park en jachthaven. Bij de receptie werd het ons al direct duidelijk dat dit een Gemeente camping is waarbij medewerkers plichtmatig en zonder passie hun werk doen. Ze waren meer met elkaar bezig dan met de klanten. Ondanks een bevestiging via e-mail m.b.t. de plek met uitzicht over de haven, kregen we te horen dat die plekken er niet meer waren en werden gebruikt voor de als parkeerplaats van de auto's van de dagjesmensen. Wel vrije plekken achterop het terrein. Daar namen we geen genoegen mee. Een medewerker bevestigde onze mail en en toen was er plotseling wel plek met uitzicht op het water/haven. Zelfs een plek naast de hellingbaan waar de boten op grote aanhangers het water in en uit werden gereden. Van dit spektakel hebben we van 2 uur in de middag tot 10 uur in de avond genoten. Een doorlopende voorstelling van achteruit rijdende Pick-ups met trailers waarop dan een visboot of zeilboot, in alle maten en verschillende uitvoeringen. Op een uitzondering na was dit een klus voor de mannen. De enige vrouw die acteruit de helling afging deed dit geweldig (armpje relax uit het raam en zeer vlot). De plek naast de hellingbaan leverde de nodige leuke gesprekken op over de vangst en over het mooie weer. Meestal met type bouwvakker met enorme bovenarmen, petje en de nodige tattoo's. Maar allemaal vriendelijke lui. De avond was ook fantastisch met een hele mooie zonsondergang waarbij iedere minuut de kleuren bleken te veranderen. In de vuurtoren ging ook een lampje aan en uit. Of het een functie had? Als de lamp 50 watt was, was het veel. De zonsopkomst was ook prachtig (volgens Marian). We hebben ontbeten op wat inmiddels een groot, leeg parkeerterrein was geworden. De KOA camping Boston/Cape Cod doet zijn naam eer aan. Precies tussen Boston en Cape Cod in, zo'n 50 km voorbij Boston. Geheel vertrouwende op de Garmin is het in Boston toch fout gegaan. In een enorme tunnel, zo'n 100 meter voor een afslag naar links, moesten we 3 banen opschuiven. Gewend om rechts te rijden in NL lukte dit niet meer en we waren verplicht de borden Downtown te volgen. Daar reden we dan met de camper midden door Boston. De wegen waren er duidelijk niet voor gemaakt om met een camper door Boston te rijden want de rijbanen waren smal. Gelukkig zagen we een tunnel die ons weer op de goede weg bracht de stad uit en naar het Zuiden. Een enorme drukke 4-baans weg. We arriveerde bij de camping en hier was het weer een en al gemoedelijkheid. Een mooie plek tussen de bomen en midden in het groen. Dat vinden we toch leuker dan op een parkeerplaats. Morgen gaan we Boston bezoeken. Dus weer 50 km terug. Maar nu met de trein.

anneke sebel 10-06-2013 23:51 {{button-13088}}

Nou gelukkig weer veilig op een camping aangekomen. Heel veel plezier morgen in Boston.
Liefs Anneke

Thea en Wim 11-06-2013 08:27 {{button-13098}}

Ik ben benieuwd hoe Boston is en het valt niet mee he dat rijden met 4 zelfs 7 banen breed, dat rijdt links en rechts voorbij (dat mag). Veel plezier.

Liefs Thea en Wim

Lieke en Peter lempens 11-06-2013 08:28 {{button-13099}}

Salem is inderdaad niets, geen mooie of leuke plaats.

Veel plezier in Boston maar doe wandel schoenen aan en ga lekker bij CHEERS een hamburger eten. Goed idee met de trein naar Boston, in de trein maak je ook van alles mee en het is gezellig.

Warme groet Peter en Lieke

Peet en Mag 11-06-2013 09:00 {{button-13102}}

Wat weer een prachtig verhaal....en wat een geweldige ervaring zeg. Hoop dat jullie alles op film hebben, dan kunnen jullie alles terug kijken als je 80 bent :-):-):-):-):-)
Ik zie jou, Marian, ook wel zo'n bootje van de helling rijden hihi.
Nou weer veel plezier maar weer!
Xxx

Ma 11-06-2013 11:55 {{button-13116}}

SARA VAN HARTE GEFELICITEERD
MET JE VERJAARDAG
EN ABRAHAM OOK GEFELICITEERD.

Maak er een fijne dag van dat is gezien alle reisverslagen jullie wel toevertrouwd.
Verder alles goed hier, groetjes van mij (MA) en neem een NEUT/ PROOST.

THEO EN LOES 11-06-2013 11:59 {{button-13117}}

MARIAN van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal en Hans natuurlijk ook.
Maak er een leuke en fijne dag van ik denk dat jullie in Boston zijn met de trein dat lijkt ons ook heel leuk en ontspannen.
Verders alles prima hier en genieten hoor.
liefs van Oom Theo en Tante Loes.

Hans 11-06-2013 12:24 {{button-13118}}

Lopen jullie een dag voor? Marian is morgen pas jarig. Het is nu dinsdag 11 juni 06.25 in de ochtend. We vertrekken rond 08.00 uur naar Boston. Doei!

theo en loes 11-06-2013 15:52 {{button-13122}}

Ja dat weet ik hoor, maar jullie moeder was hier en beter te vroeg dan te laat of nooit.
Morgen heeft ze het druk Sean en Babette komen eten op jouw verjaardag Marian.
Ze zullen op je proosten.

Liefs van ons Oom Theo en Tante Loes.

en genieten hoor.

Hans 11-06-2013 16:13 {{button-13123}}

Hoi Loes en Theo,

Dan begrijpen we het. En wat leuk dat Sean en Babette bij ma gaan eten. We zitten nu in de trein naar Boston. Ook een leuke ervaring. Vanavond op de terugweg werken we het blog bij en plaatsen we wat foto's.