Dagje Boston

Door Hans en Marian - 12-06-2013 04:06 Dagje Boston Het had de hele nacht geregend en het kampeerterrein was zeiknat. Wij staan gelukkig hoog en droog op deze camping. Natuurlijk ontbeten en om 09.00 uur zijn we vertrokken met de camper naar het station van lakeville, hier zo'n 15 minuten vandaan. Met de trein waren we binnen een uur in Boston. Wel comfortabel reizen met de trein en inclusief WiFi. Onderweg hebben we alvast op internet het e.e.a. uitgezocht over Boston. Het eindstation was South Boston en dit is op loopafstand van het begin van de Freedom Trail: een wandeling langs 16 historische plekken/gebouwen in Boston. We hebben bij aankomst een boekje gekocht van de route van deze wandeling. De route was eenvoudig te volgen want deze is aangegeven door rode klinkers of een rode lijn. Het bracht ons al wandelend langs alle historische gebouwen en gebeurtenissen in Boston. Alles bij elkaar zo'n 5 uur gewandeld. Het hoogtepunt was toch wel de USS Constitution, het oudste oorlogsschip van de wereld dat nog vaart. Om het terrein op te komen moesten we eerst onze paspoorten tonen en, net zoals op schiphol, broekriem uit en alles door een scan en toen zelfs nog door een bodyscan met de armen omhoog. 'auf wiedersehen' was de groet van de security. Het heeft echt geen zin om hier tegenin te gaan. Voor even waren wij Duitsers. Bij het toilet werden we aangesproken door een oude marinier die in Duitsland gestationeerd was in 1962 en 1980. Hij had duidelijk behoefte aan een praatje en wilde graag zijn ervaringen delen over zijn tijd in Europa o.a. Amsterdam. Na dit gesprek volgde de rondleiding op de USS Constitution door een marinier die ontzettend trots was op het verleden van dit schip en zijn land. Het gevecht met het Britse fregat de HMS Guerreire in 1813 werd door zijn enorme enthousiasme herbeleefd door alle aanwezige Amerikanen en hij werd na afloop beloond met applaus. Daar zijn wij Nederlanders toch wat te nuchter voor. Terug naar de binnenstad van Boston gewandeld door winkelstraten en langs kantoorgebouwen. Het zijn geen enorme hoge gebouwen maar allemaal bij elkaar wel imposant. Veel zakenlui in pak en al telefonerend op weg. Op onze weg naar het treinstation volgde we de riching 'Chinatown'. Daar aangekomen zijn we een van de restaurants ingegaan en hebben uiteraard Chinees gegeten. Marian met stokjes en Hans met een vork (anders had ie er nu nog gezeten). Het eten is waar het hier om draait. Geen muziek, een eenvoudig interieur en de bediening loopt er zeer informeel bij maar is wel correct en een cola krijg je uit een blikje met een rietje. De keuken was open en een zooitje maar wel schoon! Na de Chinees met de trein terug naar het vertrekpunt van vermorgen. De trein zat nu beduidend voller met forensen. Een soort randstadrail. Bij aankomst een stortbui. Vanmorgen vertrokken met regen en bij aankomst ook weer regen. De rest van de dag was het gelukkig droog en zo'n 23 graden. Onder de ruitenwisser een bekeuring dat we niet betaald hebben voor de parkeerplaats. Dat hebben we wel gedaan maar we moesten kiezen 242 of 243. Omdat het grootste gedeelte van de camper op 242 stond hebben we 4 briefjes van 1 dollar door een gleufje gepropt dat overeenkomt met die plek. De boete is slecht 5 dollar. Via internet betaald. Op de camping is alles nat. Onze plaats ligt hoog maar is verre van droog. Het regent hard en we besluiten niet meer de camper te verlaten tot morgenochtend. Morgen gaan we onze laatste inkopen doen en vertrekken voor een korte rit van 150 km naar provincetown op het schiereiland Cape Cod. Hier hopen we op mooi weer en gaan we zo'n 3 dagen staan. Geen WiFi daar dus het wordt pas vrijdag of zaterdag dat we weer iets van ons laten horen. Tot dan.