retour, nu in Connecticut.

Door Hans en Marian - 15-06-2013 01:51 Vrijdag 14 juni

Deze dag staat in het teken van het reizen. We zijn eigenlijk op weg naar het einde van de camperreis. De camper moet a.s. maandagochtend voor 10.30 uur ingeleverd zijn bij de verhuurder Road Bear in New Jersey. We moeten dus uiterlijk zondagavond daar in de buurt overnachten om te voorkomen dat we te laat zijn met inleveren. En omdat we door of langs New York City moeten hebben we er voor gekozen dit morgen, op zaterdag, te doen. Zaterdag zal waarschijnlijk de rustigste dag zijn qua verkeer, maar het is altijd druk rond NYC hebben we vernomen. NYC is immers de grootste stad van de USA met bijna 10 miljoen mensen en we moeten ook nog New Jersey City door en Newark. Dus morgen wordt het m.b.t. reizen een lastige dag.

Vanmorgen vertrokken we om 10.15 uur van de camping in Provincetown. Dat was met afstand de slechtste camping van onze reis. Vies, rommelig en onpersoonlijk. In plaats van de Route 6 volgen we de Route 6a die langs de kust gaat over landweggetjes en door dorpjes. Een hele mooie route en zeker de moeite waard van het 'omrijden'. We zijn vervolgens zo'n 150 km over de interstate gereden en de laatste 50 km 'binnendoor'. We verlaten de staat Massachusetts en rijden de kleinste staat van de USA, Rhode Island in. Wat ons het eerst opvalt is hoe mooi de wegen zijn (we gaan de wegen in Nederland meer waarderen) en hoe goed alles is onderhouden en geordend is. Ook geen overdaad aan reclameborden. Een welstandscommissie hier? Omdat het de kleinste staat is zijn we er ook zo weer doorheen.

Net over de grens, in Connecticut, arriveren we op de camping Mystic. Een mooie, open camping waar we een prachtige hoekplaats toegewezen krijgen. We hebben uitzicht op het speelveld, de gemeenschappelijke BBQ plaats, de recreatieruimte en de speelzaal. Dus opnieuw een doorlopende voorstelling.

Grenzend aan de camping is een camper/caravan verkoper. We krijgen een rondleiding en veel informatie hoe het hier geregeld is. Belasting betaal je hier niet over voeding en andere 1e levensbehoeften. Over het overige 6% en jaarlijks 1% over taxatiewaarde van je huis. Maar de campers en caravans die we van binnen en buiten bekeken hebben waren prachtig en (wederom) groot.

Het weer is inmiddels, vergeleken met vanmorgen, enorm verbeterd. Omstreeks 18.00 uur zo'n 22 graden en volop zon! En... geen mug te bekennen! Er wordt een gezamenlijk kampvuur georganiseerd door de camping. Er is hier weinig animo voor.

De interstate 95 horen we maar het is niet hinderlijk. Morgen nemen we die weg terug naar het begin van de reis. We vertrekken rond 09.00 uur en hopen er zo rond 15.00 te zijn. En het wordt hier de komende dagen 28 graden en zonnig. Heerlijk. Groet, Hans en Marian.