Laatste dag in San Francisco

Door A. Bruins - 12-05-2013 06:13

Vandaag onze allerlaatste dag van de vakantie gehad. Al voelde het al een beetje dat we alles afgesloten hadden, want vanmorgen hebben we de camper weer ingeleverd. Alles is weer ingepakt en opgeruimd. Met een taxibusje werden we naar ons hotel gebracht. We waren daar alleen wat vroeg en konden de spullen nog niet op de kamer kwijt. We mochten ze zolang achter de balie neerzetten. Ik weet niet of ze daar zo blij mee waren want het was "a lot of luggage." We zijn daarna de stad maar eens gaan verkennen en zijn op de Fishermans warf uitgekomen. Dit is een pier waar vanalles te beleven is. Winkeltjes, een botenmuseum, veel straatartiesten en restaurantjes. We hebben ons hier eigenlijk de gehele middag wel vermaakt. Bij de pier liggen op een aantal vlotten ook een heleboel zeeleeuwen. Hier hebben we even een poosje bij  gekeken. De beesten lagen lekker op een kluit te zonnen. Er was ook een  donkere man die twee takkenbossen had en zich langs de kant van de stoep zich erachter verstopte. Hij wachtte dan tot er mensen voorbij kwamen, wat niet lang duurde, want er liepen duizenden mensen rond daar, en dan jaagde hij ze de stuipen op het lijf door ineens achte die bosjes weg te springen met een schreeuw. Echt heel grappig om te zien! We hebben ook veel bedelaars gezien.We zijn veel armoede in Amerika tegen gekomen. We hebben heel vaak gezegd dat wij toch eigenlijk maar enorm verwend zijn in Nederland! Vanaf de pier hadden we ook uitzicht op Alcatraz. Dat is een gevangenis geweest op een eiland in de zee. Hier gingen de zware criminelen naartoe. Ook hadden we uitzicht op de Golden Gate Bridge. Nou ja, uitzicht?? De brug was de gehele dag in een dikke mist gehuld. Dus die hebben we dus eigenlijk niet gezien. Gelukkig had ik al wel een foto gemaakt vanuit het taxibusje. Toen kon je de toppen een beetje zien. De mist trok steds verder naar de stad toe en het werd steeds kouder. We zijn toen maar wat gaan eten en hebben het hotel weer opgezocht. Daar hebben we genoten van de ruimte, een warm bad voor de kinderen en een lekkere douche. Nog 1 nachtje slapen en dan stappen we het vleigtuig weer in. Terug naar ons eigen paleis, want wat zal het groot zijn in vergelijking met de camper. We hebben genoten van deze mooie reis. Van alles wat we gezien hebben!! Het was echt supergaaf!!!

De letste 12-05-2013 14:55 {{button-11852}}

Nou, dit zullen jullie misschien wel niet meer lezen voordat je thuis bent. Maar dat maakt niet uit. Dus san Francisco is ook wel mooi. Wel jammer dat jullie de golden gate bridge niet konden zien vanwege de mist. Maar ach dat is toch maar een ijzeren ding. Bedankt voor jullie verslagen en tot snel.

Groetjes van Erik, Jessica en Yue Lin

tuinfluuters 12-05-2013 20:18 {{button-11859}}

goede terugreis

gea 13-05-2013 09:36 {{button-11873}}

Fijn dat jullie het zo mooi hebben gehad! ,t was leuk om elke keer jullie verslag te lezen en foto te zien. En nu....weer terug in Nederland, jullie eigen huis en bed en het "gewone" leven weer ,maar wel met hele mooie herinneringen en geweldige ervaringen in Amerika!!