Maandag 3 juni 2013

Door Erik Jan Veldhuis - A long time ago

En zo het geschiedde: we hebben geslapen tot 8 uur, heerlijk, trouwens ons bed ligt prima!
Om op gang te komen en wakker te worden hebben we toch echt eerst onze koffie “met”nodig.

Heerlijk weertje is het buiten, zonnetje schijnt en een cool briesje waait als we onze koffie drinken en Petra eitjes gaat koken voor het ontbijt.

We vertrekken om ongeveer 9 uur vanuit Jacob Lake om op aanraden van onze camperbeheerder maar even te shoppen in Hurricane, dat is namelijk maar een uurtje rijden hiervandaan (hahaha, een uur rijden om bij een supermarkt te komen) en ja hij had gelijk. De weg door het “Kaibab Forest” is heel mooi en we naderen al snel een Scenic View met een geweldig uitzicht richting Bryce Canyon aan de ene kant en het Zion National Park links van ons  (deze zullen we niet bezoeken).
Aangekomen in Hurricane, hebben we onze boodschappen gedaan, echter geen wijn hier, schijnt verboden te zijn in deze staat om hoger alcohol percentage te verkopen in de supermarkt. Maar de mevrouw aan de kassa meldt ons vriendelijk dat we op weg nar Las Vegas in Mesquite, heel goedkoop wijn kunnen kopen. (later besluiten we om het maar te doen met de 2 flessen rosé, die nog in de koelkast staan). In Hurricane hebben we ook de bezinetank maar weer eens voor meer dan 100$ bijgevuld (gelukkig is de benzine hier een stuk voordeliger dan in Nederland. Bovendien is ons opgevallen dat diesel duurder is dan benzine).

We vervolgen onze route via een weer heel mooie maar totale andere omgeving, we geraken in de woestijn, met heel hoge rotsbergen. Wij rijden circa 95km per uur vanwege de straffe windvlagen, maar worden vervolgens meerdere malen ingehaald door ongelooflijke grote trucks, die toch echt wel harder dan 100km per uur gaan!

Ondertussen, gaan we lekker op z’n Amerikaans lunchen bij de clown met de grote M, want daar hebben we WIFI, en op de camping weet je het maar niet, dus: pakken wat je pakken kan. We eten ieder een broodje hamburger met frietjes en Petra een heerlijke Mango smoothy. We zien hier ook voor het eerst een klein autootje rijden, dat valt best op met al die grote 4 x4 ‘s.

Inmiddels zijn we aangekomen, op onze volgende camping Fun N Sun in Overton, ong. 40 km van de Valley of Fire, welke we besluiten morgen te bezoeken, want het is nu (3uur ’s middags) echt te heet.

Bovendien heeft de camping een zwembad (lees: poedelbadje) waar we lekker nog even in springen. Ook het bubbelbad is heerlijk. Buiten is het 40 graden Celcius. We gaan lekker douchen en daarna gaat Petra eerst de witte was doen en daarna de bonte was.

Vanavond werden we verrast door een kolibrie, die de nectar uit de bloemen van een struik op nog geen 3 meter afstand kwam halen. Een prachtig gezicht.

Het is hier nu 20:35 en we zitten nog heerlijk buiten in het donker met een kaarsje en een roseetje.

Nog even bedenken of we de zalm nog gaan bakken en de worteltjes koken.

We hebben nu al meer dan 700 foto’s gemaakt. Dat wordt straks een leuk klusje om uit te zoeken.