Vrijdag 14 juni 2013

Door Erik Jan Veldhuis - 15-06-2013 03:32

Van Cachuma Lake naar Malibu Beach.

We worden vroeg wakker, half 8, maar het zonnetje schijnt en drinken lekker ons koffietje buiten. Het is nog fris maar een wolkenloze hemel.

Van alle kanten zien we weer vogels die we geen van beide kennen, maar door hun kleuren wel opvallen. Meerdere mooie blauwe, die later zelfs bij ons aan tafel komen,

een soort roodborstje maar dan een roodborst, maar inmiddels zijn we gewend dat alles in de US groot is, dus het zal toch wel een roodborstje zijn.

Plotseling zien we op een lantaarnpaal een zwarte met een rode kuif, deze hebben we zeker nog niet eerde gezien. Dor al dat vogel spotten en de tijd die dat met zich meebrengt om deze op de foto te krijgen, is het inmiddels half 10 voordat we gaan ontbijten.

EJ gaat eerst nog douchen, we ontbijten heerlijk in het zonnetje, en de temperatuur wordt ook een stuk aangenamer. Petra meldt al even aan EJ dat het weer “korte broeken weer”wordt. Dat is weer even geleden !

Om half 11 verlaten we de camping, en vertrekken, weer door de bergen, maar nu natuurlijk naar beneden, richting Santa Barbara. Al halverwege de  25 km, die we naar beneden moeten afleggen, blijkt dat we waarschijnlijk “boven de wolken”zaten, want het wordt zienderogen donkerder, en Petra, die de bergweg toch alweer niet zo kan waarderen, denkt nu helemaal: ook dat nog !

Beneden aangekomen in Santa Barbara, blijkt het nog steeds helemaal bewolkt en grijs, behalve de mooie victoriaanse huizen in al hun kleuren, zit het er helaas een beetje somber uit.

We besluiten maar door te rijden naar Malibu, onze laatste campingplaats op deze reis, en hopen dat de lucht opklaart tegen het middaguur.

We besluiten nog even van de Highway te gaan om te tanken, zodat we de tank nokkie vol kunnen gooien en dat morgen vroeg niet meer hoeven te doen.

Jawel hoor, het eerste tankstation in Ventura, blijkt door de hoogte van het dak, niet voor ons toegankelijk. We proberen het volgende station, deze is een stuk hoger, maar wat blijkt hier kunnen we alleen “cash”betalen, en zoveel cash geld hebben we helemaal niet in de pocket.

Dus op zoek naar een ander station, we stoppen eerst nog bij een shopping centre, meestal heeft deze ook wel een benzine station hier natuurlijk niet. We besluiten dan nog maar even koffie (want die hebben we vanmorgen opgemaakt) te kopen en onze laatste chocolade donuts. We beginnen al echte Amerikanen te worden.

EJ zoekt met de TomTom naar het eerst volgende benzine station, en door een leuke route via het dorp, bereiken we weer de highway, waar we volop kunnen tanken. We gooien hem vol, zo”n 180 liter kon er weer in, 200 US $ hoppa!! Maar dit zijn dan ook wel onze laatste “gallons”in deze vakantie.

We vervolgen onze weg richting Malibu, het is druk op de highway, vooral met auto’s aan de andere kant van de 8 baans weg die blijkbaar LA allemaal willen verlaten voor het weekend wat voor de deur staat. Wij hebben wel wat rustig rijden verkeer, maar van echte file is gelukkig geen sprake.

Rond 2uur in de middag, bereiken we de afslag naar Malibu “Malibu hills”wel te verstaan. Petra had juist nog gezegd, GEEN bergen meer, maar om ons laatste doel te bereiken moeten we toch weer de Malibu Mountains.

Aangekomen op de camping, welke EJ gelukkig gisterenavond via internet heeft gereserveerd, ziet het er erg mooi uit. We hebben een plek(je) met uitzicht op de bergen (niet op zee) gelukkig maar denkt Petra, want we moeten achteruit in parkeren, en met de camper hang je dan zo over de rand!
Maar vanuit ons bed vanavond en morgen, hebben we wel zeezicht !!!

We drinken eerst wat en besluiten naar het strand te lopen, we moeten een vrij drukke weg over, en nemen het zekere voor het onzekere en lopen tot aan de verkeerslichten, waar ook een zebrapad is.

We genieten heerlijk op het strand in de zon, we lopen nog een eindje en gaan na een uurtje weer terug naar de camping. Vlak voordat we teruglopen zien we nog een witte vogel in de zee op het groen zitten.

Hier wordt het inmiddels alleen maar drukker, en het is mooi te zien, hoe al die enorme trailers en campers moeten navigeren om op hun juiste positie te komen staan.

Inmiddels is het een uurtje of 6, we gaan zo beginnen met de koffers in te pakken, en ook nog wat koken. We hebben nog heel wat boodschappen in huis, en schandalig maar veel zullen we moeten weggeven of gooien, want we kunnen tocht niet alles mee naar Nederland nemen.

Al met al een leuk vogelspot-dagje.