Page/ lake powell

Door Andre Murre - 03-07-2013 07:07 We rijden weg uit de grand canyon en stoppen onderweg nog bij een paar uitkijkpunten. Het blijft ongelooflijk mooi Dan rijden we naar page. Ook dit is weer een prachtige route. We rijden door canyonachtig landschap met rode rotsen met de meest vreemde vormen Het ziet er allemaal uit alsof er zo een indiaan op z'n paard aan komt rijden Vanuit een gids hadden we een camping in gedachten die erg tegen viel en zijn we doorgereden naar 1 aan het meer zelf Daar hadden we geluk, want we hadden het laatste plaatsje van de dag. Nog wel 1 probleem, voor morgen en overmorgen zit hier alles vol en moeten we het dus van een afzegging hebben anders moeten we hier weg. Ons plan was om hier 3 nachten te blijven om voor roos een rust moment in te lassen en lekker aan het meer te zijn. We zullen zien hoe dat morgen loopt. Voor vanavond gaat andre met roos en anne alvast een duik in het meer nemen. Het is een prachtplek met heerlijk water. We blijven zwemmen tot de zon (19:45 uur) onder gaat en dan nu met de wifi hier het weblog bijwerken De volgende morgen hebben we geluk, want we kunnen hier blijven en ook nog op dezelfde plaats Vandaag is het eerst wasdag en dan gaan we naar het meer. Het is erg heet vandaag maar het meer is heerlijk verkoelend. Roos geniet met volle teugen en ook Anne kan eindelijk na lange tijd weer eens volop zwemmen. De volgende dag hebben we een jetski geregeld en eerst is Marc er op weg. De rest gaat naar het strand. Marc komt daar ook naar toe en neemt Anne mee achterop. Full speed over het meer gaat het. Wij hebben niet zoveel verstand van jetski's maar het lijkt ons dat hier veel vermogen in ligt. Daarna gaat Andre met Roos een rondje doen. Dat gaat wel iets rustiger omdat Roos nogal bang is als er golven komen, maar we gaan toch nog 44 mile/ uur. Ik weet alleen niet of dat land of zeemijlen zijn. Roos vond het hard genoeg in ieder geval. Dan bij het opnieuw switchen krgen we bezoek van de politie. Het is blijkbaar verboden met die jetski in buurt van het strand te komen. Andre probeert uit te leggen waarom we dat deden en we komen er mee weg. Onze naam wordt wel genoteerd, dus we hopen maar dat het geen staartje krijgt. Omdat het 4 juli is gaan we naar het stadje page om wat te eten en daarna het vuurwerk te bekijken. Voor dat eten kozen we taco bell: Marc en Anne vonden het wel lekker maar voor de rest hoefde het niet zo al die taco's en de uren erna geniet je er nog van na inclusief de omgeving. Dan op naar het vuurwerk, het duurde even voor het begon, maar het was wachten meer dan waard. Geen van ons hebben ooit ergens anders mooier vuurwerk gezien als wat ze daar afstaken. Het duurde zo'n klein half uur en de oooh's en wow's waren niet van de lucht. Op weg terrug kon je goed zien dat het stadje zich aan het opmaken was om feest te gaan vieren. Maar met een al bijna slapende Roos hebben we dat maar niet meer gedaan. We hebben 3 heerlijke dagen gehad hier aan lake powel en zijn heerlijk tot rust gekomen na al dat gereis van de voorgaande dagen.