Moab/ arches

Door Andre Murre - 07-07-2013 15:33 Vanuit monument valley rijden we naar moab en daar vlakbij ligt arches national parc. Onderweg rijden we weer langs allerlei rotsformaties en dat maakt dat de reis helemaal niet saai is. Als we eenmaal op de camping gesettled zijn gaan we naar moab om wat te eten. Van 20 jaar terug herinneren we ons nog dat het bij Wendy's lekker eten was, dus gaan we kijken of dat nog zo is. Het lijkt een beetje op mc donalds maar dan lekker. Daarna doen we nog boodschappen ( op zaterdagavond om 10 uur 's avonds,en het zag er niet naar uit dat ze bijna gingen sluiten, lang leve de 24 uurs economie) marc wordt ook nog erop gewezen dat hij eigenlijk nog niet zo heel oud is, want om sigaretten te kopen in de staat Utah moet je 19 jaar zijn. Daarna ging Marjet en die kreeg ze ook niet mee, eerst was ze heel erg verguld omdat ze dacht dat ze er nog niet als 19 uitzag , maar helaas ze hadden gezien dat we bij elkaar hoorden, dus geen sigaretten! Die amerikanen gaan Marc nog eens van het roken afhouden. De volgende morgen gaan we door naar arches en ook dat is weer een prachtig park. De naam zegt het eigenlijk al het zijn bogen die natuurlijk ontstaan zijn in de rotsen. We gaan te voet een trail af. Het is weer erg heet ( In het zonnetje lopen met 40 graden valt best wel tegen en de rugtas vol water is dan ook snel leeg) Wat we tegen komen is prachtig, we betrappen ons er wel op dat we gewend worden aan zoveel mooie natuur. Het heeft allemaal ook wel wat weg van monument valley, maar dan wat compacter. We rijden verder alvast wat richting bryce canyon. We zien nl in ons reisschema af van salt lake city. Dat is een behoorlijk eind rijden en we hebben geen zin om ons rot te haasten. Aan de ene kant wel jammer want we wilden graag de mormonen kerk bezoeken om te kijken of we daar ook onze naam tegen zouden komen. De alternatieve route valt helemaal niet tegen. Die gaat nl door capitol reef en dat is alweer hartstikke mooi. Op de radio geven ze af dat er een severe thunderstorm op komst is en die ligt op onze route. Onderweg hebben we heel veel wind en kost het de nodige moeite om de camper op de weg te houden. Uiteindelijk komen we in het onweer terecht en dat ziet er spectaculair uit zo tussen de bergen. De rivieren vullen zich met kolkend water, nou ja water het lijkt meer op bloed doordat we weer in een gebied zitten met rood gesteente is de modder ook rood. We komen aan op onze camping, het is dan nog een beetje aan het naspetteren van het onweer en ook heel veel afgekoeld. In nederland zou je balen van dit weer, maar na alle hitte is het wel even heerlijk. Voor eerst hoeft de airco niet aan. Bij het inchecken zie ik een computer staan met een sd card sleuf. Dus ik denk yes eindelijk foto's uploaden, maar helaas de computer is erg verouderd en kan de sd card niet uitlezen, dus weer geen foto's.