New York

Door Andre Murre - 15-07-2013 03:45

We zijn op onze laatste bestemming aangekomen: New York!! Na een vlucht van 5 uur zijn we op newark geland. Dat is best nog wel een eind van Manhattan af. De taxirit duurt zo'n 45 minuten. hadden we eindelijk een taxi geregeld voor een redelijk bedrag en groot genoeg, ging de taxichauffeuse nog andere mensen ronselen om ook mee te nemen. We waren uiteindelijk pas om 11 uur 's avonds in ons hotel. Na alle bling bling van Las Vegas is dit hotel verre van luxe en eigenlijk valt het best wel tegen, maar goed we zitten wel in de big apple en ook nog aan central parc. We gaan als we aankomen nog een paar blokken om, om wat te eten te pakken te krijgen. We voelden ons toch niet helemaal op ons gemak zo in ons toeristenkloffie in een toch wel ghettoachtige buurt. Maar goed we hebben gegeten en nog lekker ook en zijn toen lekker gaan slapen. De volgende dag gaan we met de metro naar ground zero, de plek waar de. Twin towers gestaan hebben. Vooral Marc en Anne vinden het indrukwekkend. Het is ongelooflijk om te zien hoe groot die gebouwen geweest moeten zijn. We stonden voor een enorm hoog. hilton hotel en vervolgens zagen we een plaatje waar de twintowers nog opstonden en ook dathilton hotel ( het hilton kwam maar net tot de helft) Als je daar loopt krijg je wel een beeld van de enorme impact wat het 9-11 geweest moet zijn. Daarna lopen we naar de Hudson river en zitten daar leker een poosje in de schaduw ( het is hier hollands benauwd warm weer) naar het vrijheidsbeeld te kijken en de zeilbootjes die hier allemaal voorbij varen. Dan door naar time square. Wat een drukte en wat een enorme gebouwen. Het is hier 1 gekrioel van mensen, maar maakt wel indruk. Marc en Anne genieten met volle teugen van wat ze zien. Ondertussen is het donker geworden en dan komt time square nog meer tot z'n recht. Morgen nog een dag in New York en dan de dinsdag op naar het vliegtuig en dan zit het er op.

vandaag zijn we naar het Empire State Building geweest ( het hoogste uitkijkpunt van de stad na 9-11) met de lift naar de 86 verdieping. echt een fantastisch mooi uitzicht over de stad en zelfs op die hoogte hoor je nog steeds het gezoem en gebrom van de stad. Voor de rest wordt nog er nog wat rond geshopt, voorla merkkleding is hier redelijk wat goedkoper dan in Nederland.

de volgende morgen pakken we de koffers in en omdat we nog 2 uur moeten wachten op de taxi gaan we naar Central Park. We vinden het te warm om ver te lopen, dus na een stukje strijken we neer op een bankje zoals je die vaak in films ziet en nog even later liggen we met z'n allen lekker lui languit op het gras zoals zoveel New Yorkers.