Jasper (zaterdag)

Door Nicky & Rianne - 20-05-2013 19:53 Na een vreselijk koude nacht zijn wij vanochtend op tijd vertrokken om Jasper te bekijken. We zijn begonnen bij Medicine Lake. We weten natuurlijk niet hoe deze er normaal uit ziet, maar wij vonden er erg weinig water in staan. Op Veel plaatsen stond het droog. Daarna zijn wij doorgereden naar Maligne Lake, hier hadden wij toch wel vrij hoge verwachtingen van. Onderweg zagen wij al een bordje dat de boottochten niet gingen, dit riep al enige vraagtekens op. Eenmaal aangekomen werd het duidelijk, het meer was nog compleet bevroren. Dit was erg jammer hierdoor konden wij niet de spectaculaire blauwe kleur zien waar het meer zo bekend om staat. Op de terugweg weer richting Jasper zijn we gestopt bij Maligne Canyon. Hier hebben wij een stuk van een trail gelopen. Echt een prachtige Canyon waar nog veel ijs te zien was. Daarna wilde wij onze weg vervolgen naar Miette Hot Springs. Helaas hadden wij de afslag gemist, en niet meer konden keren reden we in enkele minuten Jasper weer uit. Tot onze grote schrik was het een grote file Jasper weer in en wij konden achteraan sluiten :-( Na dik 35 minuten waren wij weer binnen, en konden wij onze weg vervolgen. We weten niet of dit ons lot is geweest. Onderweg naar Miette Hot Springs hebben wij zowaar 2 BEREN gezien!!!!!!!!!! Het was een moeder met haar jong. Echt geweldig om te zien. Ze scharrelde wat rond aan de linkerkant van de weg in de bossen, en staken daarna de weg over. Hadden wij de afslag niet gemist hadden we naar alle waarschijnlijkheid de beren ook niet gezien. Ons doel van deze reis is in elk geval bereikt. Walvissen en beren zien! Miette Hot Springs vonden we verder niet heel bijzonder..een beetje commercieel opgezet. Daarna moesten we weer dezelfde weg terug rijden. In Jasper hebben we nog even wat boodschapjes gedaan om daarna nog Pyramid Lake te bezoeken. Een leuk meer waar het ontzettend druk was met kanoërs, waterfietsen etc. Hier hebben wij wat rondgelopen, en hadden het ook wel een beetje gehad. Nu net weer terug op de camping, waar we een heerlijk pastatje in elkaar flansen. Morgen gaan we The Icefield Parkway rijden richting Lake Louise! We zijn zeer benieuwd naar deze prachtige weg. Tot de volgende keer! Groetjes Rianne en Nicky