Dag twee in Yosemite

Door USA Fun - 27-07-2013 19:52

24/7/2013

Vanmorgen zijn we na het ontbijt met de shuttle bus naar Yosemite Valley gereden. Hier hebben we wat spullen gekocht zoals een pet, een hoed en voor de kids wat aandenken aan het park.
Hierna gaan we verder met de shuttle bus tot de halte waar de Lower Yosemite Fall Trail begint.
We lopen tot het viewpoint en zien de waterval. Er is een manier om iets verder te komen. Dit is via allerlei rotsen. Daan is al onderweg…. We lopen over de rotsen tot we een meer tegen komen.
Niek, Eva, Frank en Daan trekken hun zwembroek aan en springen het meertje in. Na de zwempartij klauteren we de rotsen weer af en lopen verder tot het busstation.
We willen vanmiddag ook nog naar Mirror Lake maar voor we daar naar toe gaan, gaan we eerst terug naar de Campground om te zwemmen en wat te drinken.
Om 16:00 uur gaan we weer op pad. Opa en Daan blijven bij de camper. Wij lopen via het bagpackers gedeelte en het ruiterpad naar Mirror Lake. Het is een pad met veel bochten en klimmen. Na zo'n 45 minuten lopen komen we aan bij Mirror Lake. In eerste instantie zien we maar een heel klein meertje maar iets naar links ligt een groter meer met een strandje. We lopen er naar toe en nemen met zijn allen een duik. Heerlijk verkoelend!
Na het zwemmen lopen we terug en nemen het laatste stuk de shuttle bus.
Om 18:15 uur zijn we terug. De kids steken de BBQ aan en leggen er hamburgers op.
Tussen ons in staan een stel super vriendelijke Amerikanen. Op een geven moment roept een van hun hard 'Elmer!' Nadat Mark gevraagd heeft wat dit betekent horen we dat dit iets is wat hier uit Yosemite komt. Om kinderen bewust te maken dat er hier echt beren lopen is er een verhaal verzonnen dat een kindje genaamd Elmar, het bos in is gegaan om beren te zoeken en hierna nooit meer is terug gekomen.
Even later komt Frank aangelopen. Hij is een stuk minder geschrokken dan gisteren maar er loopt weer een beer door het bos aan de overkant van de creek.
Niet veel later komen er twee rangers aan lopen. Ze zijn aan het controleren of niemand eten buiten heeft liggen. Dit moet echt naar binnen ivm de beren die er momenteel rondlopen.
De kids maken een praatje en vertellen dat ze al twee avonden een bruin kleurige beer hebben gezien.

Net voordat het donker wordt roept onze vriendelijke Amerikaanse buurvrouw of we nog iets nodig hebben van de supermarkt. Simone wil graag een pins hebben voor op haar hoed.
'No problem' is het antwoord, 'i will bring a couple for you!'
Na terugkomst heeft ze er twee bij zich. Allebei krijgt Simone ze. Als we vragen wat we haar schuldig zijn is het antwoord 'No noo, nothing. It's for your hospitaligy'
We drinken nog wat en gaan om 23:00 uur naar ons bed.
Morgen bijtijds opstaan. De volgende stop is Seqouia, zo'n vier uur rijden hier vandaan.
We willlen om 07:30 uur wegrijden.