Grand Canyon

Door USA Fun - 07-08-2013 17:10

06/08/2013

Vanmorgen zijn we vertrokken naar de Grand Canyon.
Door een aardverschuiving in februari is een deel van Hwy 89 afgesloten. We moeten omrijden via Tuba City over Hwy 160 en Hwy 98, een omweg van ongeveer een uur.
Onderweg zijn we bijna getuigen van een frontale botsing. Iemand probeert ons in te halen op een manier waarvan je al kan zien dat dit nooit kan lukken. Door zijn auto naar de linker vluchtstrook te manoeuvreren voorkomt de Japanse bestuurder een botsing en hij niet veranderd in een Sushi Stick.
Om 13:00 arriveren we via de South rim in de Grand Canyon. Het is bewolkt en het spettert af en toe. Hierdoor is de Grand Canyon wat mistig.
We stoppen bij Dessert View. Het is een spectaculair gezicht. Via het winkeltje gaan we weer verder. Hierna stoppen we Grand View point.
Om 15:00 uur komen we aan bij de campground. Wanneer we inchecken is een van onze twee plekken nog bezet. Er wordt ons gevraagd zolang met twee campers op 1 plaats te gaan staan. Dit past overigens makkelijk.
Er moeten nog wat inkopen gedaan worden en gaan richting de shops.
Op 5 minuten rijden is een prachtig grote winkel. Souvenir, supermarkt en outdoor in één.
Als we om 17:00 uur terug komen is ons tweede plekje nog bezet. De mensen zijn in geen velden of wegen te bekennen. Wel zitten we twee hondjes in de camper.
De hondjes blaffen als een malle wanneer we bij de camper in de buurt komen. Hedi gaat naar de receptie om te vragen of we niet ergens anders kunnen staan. Dit gaat niet, alles is vol voor vannacht. Men belooft dat ze het plekje vrij zullen maken. Niet veel later komt er een dikke witte bak aanrijden met van die 'schiet niet lek banden' Er stapt iemand van de Federal Law uit. De man kan niet meer doen dan ons beloven dat het goed komt. Ons maakt het eigenlijk niet meer zo veel uit. We staan met twee campers achter elkaar en het past.

Opnieuw begint het te regenen. Het is hier nog 'koud' ook. We zijn de afgelopen dagen 30 graden plus gewend. Hier voelt het een stuk kouder.
We gooien de plannen om!
Morgen moeten we 8 uur rijden naar San Diego. Hier zitten we in de regen en het enige wat hier nog op de planning staat is uit eten.
We besluiten alvast een stuk te gaan rijden en bij Needles te overnachten. Om 17:30 uur starten we de 10 cilinders, melden ons af bij de receptie en gaan op pad. We zijn net onderweg en zien twee elanden in het bos staan. Een mooi gezicht.
Om 21:00 uur arriveren we op de KOA in Needles. De receptie is gesloten. Er hangt een houten bord met de plattegrond van de camping. Op alle standplaatsen is een spijkertje geslagen. Waar een moertje om het spijkertje hangt is de plek bezet, de overige zijn vrij en zo kan je zelf je plek uitzoeken. Simpel en doeltreffend.
De kids duiken het zwembad in en wij trekken een fles wijn open. We zitten onder en mooie sterrenhemel en de temperatuur is hier 30 plus smiley