San Simeon

Door USA Fun - 15-08-2013 21:23

13/08/2013

Vanmorgen zijn we op tijd vertrokken richting San Simeon.
Na een half uurtje rijden stoppen we in Solvang. Dit een Deens dorpje in California.
We lopen door de straatjes waar de winkeltjes zijn. We komen langs een bakkerij en eten hier een gebakje.
Op de terugweg naar de parkeerplaats komen we langs Design Alternatives, hier verkopen ze Toms schoenen.
Hier zijn de dames deze vakantie naar op jacht. Ze willen niet naar Nederland terug zonder Toms gekocht te hebben.
En ja hoor…. met 6 paar Toms verlaten we de shop.

Hierna rijden we naar Hearst Castle. Een prachtig gebouw boven op een berg bij San Simeon.
De vouchers hebben we in Nederland al besteld. Wanneer we aankomen bij het Visitor Center wisselen we onze vouchers in en krijgen tickets voor de bus en de tour.
Het laatste stuk naar Hearst Castle gaat met de bus. Wij hebben de bus van 14:00 uur. We krijgen een rondleiding van 40 minuten en hierna mogen we zelf rondlopen en de bus terug kiezen. Deze rijdt iedere 10 minuten. Het ziet er allemaal mooi uit, zeker te bedenken dat men dit rond 1900 is gaan bouwen. Binnen gaan we door de kamers. Het lijkt een beetje op het Muiderslot. Buiten zien we twee verschrikkelijk mooie zwembaden (binnen en buiten) en een tennisbaan. Op een filmpje krijgen we te zien dat Charley Chaplin hier ook getennist heeft. Het geeft een bijzonder gevoel nu op diezelfde plek te staan.

Na Hearst Castle gaan we naar de pier van San Simeon. Net als we deze op lopen zien we een drietal zeehondjes rondzwemmen. Af en toe steken ze hun kop boven water en kijken nieuwsgierig naar de pier.

Na het bezoek aan de pier rijden we naar de campground. We staan in het San Simeon State Park.
Na wat gedronken te hebben rijden we naar San Simeon Beach Bar & Grill. Hier eten we waarna we terug gaan naar de campground.
De temperatuur is een stuk lager dan de afgelopen dagen. We hebben hier 's avonds een vest nodig.
Langzaam beginnen we ook al een beetje met inpakken. Nog twee nachten en dan vliegen we naar huis. De tijd is ook gevlogen en we hebben ons nog geen moment verveeld.
Inmiddels staat er 2775 mile op de teller. Dit is omgerekend 4465 km.
Morgen vertrekken we naar Santa Cruz. Dat wordt onze laatste nacht in de camper.
De laatste nacht slapen we in het Red Roof Hotel in San Francisco.