Schiphol Airport, Day of Arrival

Door USA Fun - 17-08-2013 18:51

16/08/2013

Om 06:15 uur gaat de wekker. We douchen en poetsen onze tanden, waarna we de laatste spullen in de koffers gaan persen.
Het laatste wat nog in de koffers moet zijn de toilet spullen. Echter die gaan niet meer passen. Om niet over het gewicht heen te gaan moeten we een aantal spullen weggooien.
Onze badschuim, gel en shampoo dumpen we in de vuilnisbak en in onze rugzakken stoppen we de overige spullen die niet meer in de koffers passen.
De shuttlebus arriveert om 07:30 uur en we gaan opweg naar de luchthaven. Hier zijn we om 08:00 uur bij de balie waar we onze boardingpassen uitprinten en waar de koffers gewogen worden.
Het moment van de waarheid. Eerst gaan de koffers van de kids op de weegschaal, hiervan weten we dat ze niet te zwaar zullen zijn. Deze zijn een slag kleiner dan die van ons en er gaat gewoonweg niet meer in. Als onze eerst volgende koffer op de weegschaal gaat geeft deze 49.50 lbs. aan en de volgende 50.00 lbs!
Het maximum gewicht wat is toegestaan is 50.00 lbs. De kofferweegschaal van de ANWB heeft ons goed geholpen, tot de limit gevuld :)

Hierna gaan de schoentjes uit, riemen af en lopen we door de Security-check. Dit gaat vlotjes en om 08:30 uur zitten we aan het ontbijt bij de San Francisco Soup Company.
Onze vlucht vertrekt om 11:00 uur en vanaf 10:00 uur kunnen we boarden. Om half tien lopen we naar Gate 84. Het vliegtuig vertrekt op tijd en om 17:00 uur lokale tijd landen we in Chicago.
We hebben hier een lay-over van een uur. Dit is ruim voldoende. Amerika verlaten gaat een stuk eenvoudiger dan Amerika binnen komen.
Op de terugweg geen dubbele security check en de koffers gaan automatisch door naar AMS.
We komen aan bij Gate B27 en we moeten boarden bij Gate C9.

Dit is een 10 minuten lopen. Vlak bij Gate C9 zit een Mac Donald.
Hier halen we snel nog iets te eten.
Ook dit vliegtuig vertrekt op tijd en de verwachting is dat we eerder dan de geplande tijd aankomen op Schiphol.
De vlucht verloopt voorspoedig en om 07:00 uur 's ochtends Nederlandse tijd vliegen we boven Ierland.
Om 08:00 uur wordt er nog een ontbijt geserveerd en om 08:45 uur landen we.
Als het vliegtuig nog aan het taxiën is belt de taxi chauffeuse op. Ze ziet dat we al geland zijn en heeft net andere mensen naar Schiphol gebracht. Ze zegt op ons te wachten. Dat is een mooie meevaller.
Nadat we de koffers hebben en door het laatste doane poortjes lopen kunnen we direct de taxi in. Opa wordt opgehaald door zijn buurman René.
Om 12:00 uur is iedereen veilig thuis en is er een einde gekomen aan een mooie vakantie…………

De groetjes aan iedereen die het blog gevolgd heeft en aan degene die een reactie hebben achtergelaten!