Met de camper op stap

Door Klaas & Nanda Knobbe - 22-06-2013 06:08

20 juni 2013.

Nadat we uit eten zijn geweest gister hebben we op het grote plein nog een gedeelte van een concert bijgewoond. Leuk maar het werd snel al wat fris en zijn we weer terug gegaan. Toen heeft Klaas via het hotel een taxichauffeur geregeld die ons morgen naar de plaats brengt waar we de camper af kunnen halen. Dat heeft officieel nog San Francisco maar het is ruim 3 kwartier rijden. ’s Morgens vroeg de koffers pakken, kleine moeite. Lekker nog even richting China-town gelopen. Valt ons een beetje tegen. In het hotel blijkt dat onze chauffeur al gearriveerd is en we gaan op weg. In de haast vergeet ik de elektronische sleutels in te leveren Zal wel goed gaan, hoop ik. We zoeven over de Bay Bridge, lang niet zo beroemd als de Golden Gate Bridge maar ook prachtig. Is gebouwd met twee verdiepingen, als je de stad uitgaat rijd je onderop, kom je de stad in dan rij je bovenop. Het onderhoud van deze brug is echter zo duur, volgens onze chauffeur, dat ze bezig zijn een nieuwe te bouwen. Voor weet ik hoeveel biljoen of zo.Het is een mooie tocht en we eindigen ergens in een buitenwijk. Mazzel! Camper staat klaar en we zijn lekker vroeg en hoeven nergens voor te wachten. Goed nakijken of alles in orde is. Heel veel dingen moeten we op letten. Er zitten 6 totaal nieuwe banden onder, geeft een goed gevoel. Binnen superschoon en we zijn om half twaalf het terrein af gereden. We gaan direct naar een supermarkt, inkopen doen. Tjonge we wisten wel dat alles groot was in Amerika, maar als je het dan weer in het echt ziet…… enorm. Snel inladen en op weg.

Spannend hoor, grote interstate met 7 banen voor heen en 7 voor terug. Klaas rijdt gelukkig want de camper is windgevoelig. Gaat goed, we doen rustig aan. Ook eerst weer wennen hoe de wegen genoemd worden en hoe het aangegeven staat. Gelukkig heeft Klaas alles tot in detail voorbereid en daar heb ik nu voordeel van, de hele route staat in kleur aangegeven. Na een poosje grote snelweg, komen we op een kleinere weg, meer ons idee van vakantie. Omgeving is hartstikke droog, niet geweldig om naar te kijken. We rijden door en komen in een gebied waar veel perziken, abrikozen en amandelen groeien. Aan de kant een stalletje waar we wat kunnen kopen. Natuurlijk! We kopen een joekel van een pitloze watermeloen, die zal vanavond smaken. Heel bijzonder, rijdend door een droge en dorre heuvelrij zien we aan het eind van de heuvels een doorkijk en daarachter ligt wat groener land, met meer bossen. Het nationaal park Yosemite staat al aangegeven. Doorrijden en dan wordt de weg bochtiger en gaan we meer richting bergen. Voor een eerste dag is mij dit eigenlijk al gek genoeg, maar de chauffeur vindt het wel leuk. Onze eerste overnachting hebben we gereserveerd en daar zijn we vrij vlot om half 5 arriveren we. Heerlijk weer, zon volop en het pilsje lokt in de koelkast maar eerst nog even (!) de koffers uitpakken, in de vakjes opruimen en de slaapplaats klaarmaken. Gaat allemaal gesmeerd en dan zitten we lekker met een biertje te genieten van het gevoel dat we nu echt onderweg zijn. Dit hebben we maar weer zeggen we!

Wifi op de camping dus even kijken of het thuisfront nieuws heeft. Morgen gaan we Yosemite in en daar hebben we dan vermoedelijk een aantal dagen geen internet. Voor de mensen die ons echt nodig hebben is er een telefoonnummer. Teatske heeft het.

Alle ramen open en oh ja…bijna elke Amerikaan stookt ’s avonds een vuurtje. Bij elke plek is een speciale vuurplaats, maar goed ook want het is erg droog hier en we willen geen brand meemaken.