Een dag met verrassingen.

Door Klaas & Nanda Knobbe - 01-07-2013 07:03

30 juni 2013.

Vandaag beginnen we relaxed, eerst koffie en dan op weg. Gister hebben we veel gigantische bomen gezien. Vandaag gaan we weer naar de reuzen toe. Eerst gaan we een klein stukje terug naar Eureka. Dat heeft een oud centrum wat de moeite waard moet zijn. Het is een grote plaats maar alles is in blokken gebouwd dus valt het genoeg mee. We hadden een goede kaart en Klaas zet de camper zo maar ergens in een straat vlakbij het oude centrum. Geen parkeergeld, gewoon onthouden waar hij staat. Stom toeval maar we staan om de hoek bij het mooiste huis (volgens de brochure). En dat is zo. Niet te geloven zo’n mooi huis. Een hele rijke man heeft dit gebouwd.

Er tegenover staat ook een prachtig rose huis. We maken nu allebei foto’s! De hele straat lopen we af, en steken even over naar de baai. Dat is wel vergane glorie maar altijd mooi om te zien. Verrassing 1. Zien we een zeehond zwemmen. Verderop worden allemaal kratten met bakken om krab te vangen ingeladen. Dat stinkt. Terug gaan we over de straat die er achter ligt. Ook mooie huizen maar ook slechte en slecht onderhouden. Niet echt een mooie stad. Wel een mooie brandweerauto zien we rijden. Mazzel, ze zijn met een training bezig. Verrassing 2. Wij staan vooraan! Prachtige nieuwe wagen met achterop ook een plekje om echt mee te sturen. De ladder komt uit en ze gaan naar boven bij een groot gebouw. Dan weer terug en we zien de brandweermensen terug lopen. Natuurlijk een praatje en ze vertellen dat deze auto net nieuw is. En inderdaad als hij rijdt moet er achterin ook iemand zitten te sturen anders kunnen ze de bochten niet krijgen. Een van die mensen vraagt naar onze plannen en geeft een goed tip voor een alternatieve route. Die onthouden we en dat gaan we vandaag doen. We gaan richting kust naar Patrick’s Point. Staan we dus echt aan de rand van de Stille Oceaan (Pacific Ocean). Dit is ook weer een Staatspark. Parkeren en we genieten van een soepje. Lopen, naar de rotsen. Klaas heeft een zeeanemoon en zeesterren op de foto’s gezet. Ook broedende zeekoeten, daarvoor is ie wel over de afscheiding geklommen.  Verrassing 3. Zien we 6 pelikanen vliegen. Verrassing 4. Gaan we weer verder en kijken we van bovenaf de zee in en zien we 4 zeeleeuwen bij elkaar liggen op de rotsen. We lopen via paadjes en denken dat we het goede pad gekozen hebben. Nee hoor, helemaal verkeerd. Gelukkig vinden we de camper weer terug. Zo nu en dan is het even mistig, dat komt vanaf de zee. Het is een lekkere temperatuur.

Voordat we het weten is het al half 3 en moeten we verder. Richting het noorden. Ineens zien we allemaal auto’s remmen en stilstaan en een hele grote vrachtauto staat vol op de rem. Verrassing 5. Steken een aantal elks (soort edelhert) over. Echt op de hoofdweg! Levensgevaarlijk. Maar ja, wij stoppen ook en kijken natuurlijk. Een hele troep staat te grazen en we rijden een rondje en komen nog 3 jonge bokken met prachtige geweien tegen. Staan op 5 meter afstand van onze camper.

Mijn japanner maakte weer overuren. Nu komt de tip van de brandweerman. In plaats van de grote weg een kleinere nemen. Gouden tip. Wat hebben we een mooie route gereden, langs de grote, die heeele grote bomen en een prachtige weg. Tijd voor koffie, en dat doe je dan direct. We drinken buiten een bakje en kijken naar de bomen, lopen nog een stukje en zien nog een grotere. Schitterend. In een gids had Klaas gelezen dat hier inde buurt een mooi uitzichtpunt was. We rijden er bijna naar toe maar dan blijkt dat het verder verboden voor campers is. Vlakbij is een camping en daar parkeren we de camper en gaan te voet verder. Amerikaan had ons gezegd het is nog maar een mile (1,6 km), nou ze lopen zelf nooit dus dit was hartstikke fout, we hebben veel verder gelopen en op een gegeven moment hadden we ûs nocht en hebben we een foto gemaakt en zijn we terug gelopen. Tijd gaat hier veel te snel, nu trek in wat lekkers dus rijden en bij de eerste de beste pizza-tent wat gegeten. Daarna nog een camping zoeken, dat is gelukkig nooit een probleem hier.

Heel wat onverwachte dingen gezien en beleefd vandaag, genoeg verrassingen voor een dag vinden wij!