De laatste nacht sleeping in Seattle

Door Klaas & Nanda Knobbe - 27-07-2013 21:42

25 juli 2013.

Die nacht was snel voorbij en het was de laatste nacht sleeping in Seattle. Weer schijnt de zon, dat is speciaal hier want Seattle staat bekend om zijn vele keuren grijs! Ontbijt doen we weer buiten de deur en dat smaakt weer best. We lopen door naar de Space Needle en daar kijken we bij een glas museum. Allemaal kleur, een vrolijk gezicht.

In Seattle is bij deze Space Needle een monorail. Lijkt mij erg leuk om eens mee te rijden. Doen we en het is maar een klein stukje en best leuk. We stoppen bij Westlake. Hier gaan we vanmiddag met de Light Rail naar het vliegveld. Even kijken hoe dat moet met de koffers en zo. Dat valt genoeg mee en we kopen alvast kaartjes. Niet te geloven slechts 2,75 dollar pp en we zijn op het vliegveld. Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Nu is het tijd om terug naar het hotel te gaan. We stouwen de koffers vol en gelukkig Klaas kan ze nog dicht krijgen. Het hele spul leveren we af in de lobby en daar gaan we voor de laatste keer downtown. Lopend langs de kade, heerlijk. Zon, mensen, meeuwen, veel bedelaars, en ontzettend veel eettentjes. Heerlijke kablejauw hebben we gegeten, nu kunnen we er wel weer even tegen. In het hotel pikken we onze spullen op, leveren de sleutelkaartjes in en gaan lopend op stap. Eigenlijk gaat het vanzelf, want we lopen naar beneden en de koffers rollen wel. In no time met de roltrappen naar beneden, trein staat klaar (gaat elke 7 minuten) en een half uur later zijn we er. Alles gaat (tot nu toe) goed, we checken de bagage in, douane en moeten dan via een trein op het vliegveld naar de juiste gate. Dit hebben we al eens eerder gedaan dus gaat het helemaal goed. Bij de gate kunnen we de laptop gebruiken, er is wifi en we hebben uitzicht op de mooie Mt. Rainier,

Het vliegtuig staat klaar en wordt volgeladen. We hebben onze koffers goeiendag gezegd en zouden het deze keer niet erg vinden als ze verdwenen en met schone was gevuld terug bezorgd werden. We wachten af. We hebben mazzel dat we rechtstreeks kunnen vliegen, 9.50 uur, waarschijnlijk over Groenland. Fedde & Teatske hebben voor het slot van onze reis gezorgd, er staat een auto met sleutel in Heerenveen. So far, so good.

Alles loopt goed en we kunnen mooi op schema aan boord. Dit keer vliegen we met een Airbus van Delta Airlines. Toen we bij Boeing waren was daar het grapje: If it is not a Boeing than I’am not going. Nou wij gaan wel, want we willen wel weer naar huis. Het vliegtuig vertrekt op tijd, 18.10 uur en heeft de wind mee waardoor we een kwartier eerder zullen aankomen op Schiphol. De vlucht gaat over Seattle en we hebben een prachtig uitzicht over de stad. Helaas niet over het centrum want dat zit niet aan onze kant van het raam. Al snel vliegen we over Canada en de Rocky Mountains. Hier ligt nog veel sneeuw op de bergen en je kunt zien dat het landschap hier veel ruiger is. Paar uur later vliegen we over Groenland en nog wat later over IJsland. Blijft fascinerend, vliegen over al die landen. De vlucht verloopt voorspoedig en de service is geweldig. Om 22.30 uur (Seattle tijd) proberen we wat te slapen. We doezelen wat en doen wat hazenslaapjes. De piloot had het goed, we landen inderdaad een kwartier eerder. Verder hoeven we maar een klein stukje te taxiën. Daardoor kunnen we vlot van boord. Wel moeten we dan nog een stuk lopen naar de lopende band waar, hopelijk, de koffers aankomen. Trouwens dat lopen is wel even lekker als je meer als 10 uur hebt gezeten. Als de band begint te lopen zijn we heel benieuwd. Bij de 15e koffer is het raak, dat is 1e van ons en nog geen 3 koffers later hebben we ook de 2e. Ze zijn er, hoe is het mogelijk. Dank je wel Delta Airlines. Op naar de trein en een intercity vertrekt over een kwartier dus ook weer mooi op tijd. Ook deze reis verloopt vlot. Het is niet druk en we hebben, met onze koffers, alle ruimte. In Heerenveen bellen we even een taxi die ons naar het adres brengt waar Teatske de Suzuki heeft gestald. Sleutel ophalen, koffers er in en karren maar. Rijdt wel heel anders dan de camper. Om 16.45 uur zijn we thuis, heerlijk.

Heit even bellen en bij de buren even melden dat we aangekomen zijn. Hapje eten en niet te laat maken. We hebben een nacht gemist en die moeten we nu dus maar in gaan halen.