Banff

Door Eef Kooi - 21-06-2013 03:37

Lieve allemaal,

GIsteren op tijd, 8.00 u, uit Lake Louise vertrokken. Niet via de snelweg maar via de touristische route. Dit in de hoop nog wild te zien. Jammer genoeg moesten we ons met een ree tevreden stellen. Wel hebben we een mooie wandeling gemaakt in Johnston Canyon. Daar sneed een rivier tussen de rotsen met diverse stroomversnellingen en watervallen. We liepen door het bos of over een aangelegd ijzeren pad om de rotsen heen.Zeer de moeite waard. We waren al op tijd in ons hotel en aangezien onze kamer nog niet klaar was hebben we eerst Banff maar verkend. Jammer genoeg begon het steeds meer te regenen. 's Morgens hadden we ook al de helft van de wandeling onder de paraplu gelopen. Om 16.00 u hadden we het gehad nadat we nog wel het historisch museum hadden bezocht. Aangezien hdt bleef regenen zijn we alleen nog de straat overgestoken om te eten.

Vanacht en vandaag is het blijven regenen. Vanmorgn eerst maar de tassen reisklaar gemaakt. Vanmiddag nog 2 musea bezocht. Deze dag hebben we dus cultureel besteed en niets van de omgeving gezien. Toen we terugliepen naar het hotel zagen we al hoe snel de rivier aan het stijgen was.

Terug in het hotel,1 uur geleden, hoorden we dat de s elwek naar Calgary al de gehele dag gestremd is vanwege de overvloedige regen. Een deel is zelfs ingestort. Op dit moment geen idee wat dit morgen voor ons betekent. We wachten morgen wel af.

Ik dacht dat dit het laatste verhaal zou zijn maar misschien komt er dus nog een vervolg.