Bryce Canyon

Door Fam. van Gruijthuijsen - 15-07-2013 07:27

Om 7 uur liep de wekker af want we willen niet al te laat in Bryce Canyon aankomen. Om 8.45 uur waren we onderweg. Het was 155 miles rijden, ongeveer 2 1/2 uur. Dus we zouden rond 11.15 uur aankomen. Tom Tom ingesteld maar deze gaf 12.15 uur aan. Niet meer aangedacht, we passeren een tijdzone. Maar gelukkig is de volgende tijdzone pas bij Yosemite. Om 12.30 uur waren we bij de Bryce Canyon. We hadden gisterenavond naar Ruby's Inn gebeld om te reserveren dus we hadden de tijd. Bij de ingang kregen we de bekende krant en de folder. Dus hoeven we niet meer naar het visitorcenter. In de Bryce Canyon liggen alle uitzichtspunten en alle parkeerplaatsen aan de linkse kant van de weg. We hebben de scenic drive helemaal afgereden naar Rainbow point. Dit was 18 miles. De uitzichtspunten bij Rainbow Point en bij Natural Bridge waren erg mooi. Het was inmiddels al bijna half 4 en we zouden nog de Navajo Loop Trail gaan lopen. Deze begint en eindigt bij Sunset Point en is 2.2 km lang met een hoogteverschil van 159 meter. Je loopt zigzaggend naar beneden, Wallstreet in. Dit is een smalle canyon waarin een aantal Douglas sparren staan. De mooie en populaire trail komt langs de bekende formatie Thor's Hammer. Direct in het begin splitst het pad. Je kunt de trail links of rechts omlopen. Linksom was het erg druk dus wij hebben de trail rechtsom gelopen. Het was mooi om tussen deze rotsformaties, hoodoos te lopen. Hierna zijn we nog even naar Fairland Point gegaan Hier kon je een zinkend schip in de rotsen zien. Voordat we morgen naar Zion gaan gaan we nog de Mossy Cave trail lopen, hier loop je naar een kleine waterval en een grot. Op de camping hebben we nog even gezwommen en in de hottub gezeten. We hebben inmiddels 850 miles gereden en het bevalt ons prima. Morgen naar Zion en dan naar Las Vegas waar Nicky en Dave zich op verheugen.

Marjon 15-07-2013 10:51 {{button-14668}}

Jee, heel herkenbaar allemaal! Ook dat geklots in de auto van die indianen naar Antilope Canyon! En Ruby's Inn..zou het rundvleesstoofpotje proberen als je daar gaat eten in het restaurant..mmmm! Supermooi daar en Zion ook! Geniet ervan, maar daar hoeven jullie zo te lezen niet veel moeite voor te doen!

wouter 15-07-2013 13:17 {{button-14676}}

Dat klinkt hartstikke mooi allemaal!! Ik neem aan dat de riverwalk morgen gelopen gaat worden?
Veel plezier

Diana 15-07-2013 16:01 {{button-14681}}

Vandaag staat inderdaad de riverwalk op het programma. Vanavond kun je lezen hoe het ons vergaan is. Maar eerst nog de mossy cave trail lopen in bryce.

Diana 15-07-2013 16:57 {{button-14683}}

Wij wensen iedereen die met vakantie gaat een fijne vakantie en gaan ervan uit dat iedereen net zoveel plezier hebben als wij.

Alwin 15-07-2013 22:52 {{button-14712}}

Hoi Luitjes,

Zo te zien vergaat het jullie uitstekend.
Wat ik tot nu toe gelezen heb is het daar groots tja het is natuurlijk ook Amerika daar is alles "Big" Geniet er maar van en we kijken uit naar het volgende bericht.

Nicky en Dave laat je niet gek maken in Las Vegas de meeste gaan met minder naar huis dan ze gekomen zijn !!!!