San Francisco

Door Fam. van Gruijthuijsen - 23-07-2013 07:32

Gisteren hebben we Marin RV park in Greenbrea gereserveerd. Het is een echte stadscamping en erg geschikt voor een bezoek aan San Francisco. Vanaf de camping is het 15 minuten lopen naar Larks Ferry. De boot zet je af bij de Ferry Building. Hier kun je ook de munipas kopen. Hiermee kun je in de metro, bus en cable car. In het weekend varen er niet veel boten. De eerste boot gaat pas om 9.40 uur. Om 10.30 uur waren we in SF. Als eerste hebben we de Cable car genomen. De bedoeling was naar Nob Hill. Vanaf hier had je een mooi uitzicht over SF. Maar helaas waren vandaag de weergoden ons slecht gezind. Het was een bewolkte dag, dus hebben we de Cable car teruggenomen naar Chinatown. Echt China wat je hier ziet. Leuk om via  China Gateway door Grant Avenue te lopen. Daarna naar het Cable Car Museum. Hier kon je zien hoe een Cable Car werkte. Alles werkt maar op een kabel. Inmiddels was het alweer 12.30 uur, tijd om te eten want om 14.10 uur gaat de boot naar Alcatraz. De Cable Car naar Fisherman's Wharf was stuk dus dat werd lopen. Hier gegeten bij In en Out burger. De tijd begon te dringen dus even doorstappen naar Pier 33 waar we op de boot moesten naar Alcatraz. Op de boot kwamen we het voetbalteam van Norwich City tegen met Ricky van Wolfswinkel en Leroy Fer. De zon begon al een beetje door te komen maar het zicht was nog steeds niet goed. De Golden Gate Bridge lag in de wolken. De peilers waren maar voor de helft zichtbaar. SF downtown was zichtbaar maar het keek grauw. Op Alcatraz hebben we een paar uur rond gekeken Op de terugweg lag SF voor het grootste gedeelte in de zon maar de Golden Gate Bridge zat nog steeds in de wolken. Toch zijn we met de bus naar de Golden Gate gegaan, misschien viel het zicht daarmee. Het zicht was hier niet veel beter. We zijn tot de eerste peiler gelopen. Het was hier vrij koud en winderig, daarna terug naar downtown SF om naar Fisherman's Wharf, Pier 39 en het Hard Rock cafe te gaan. Nadat we bij de Mexicaan gegeten hadden zijn we de bus gaan opzoeken die ons terugbracht naar de camping. Net voor 24.00 uur waren we op de camping. Helaas was ook deze dag tekort.