Dag 7, Mammoth Lake (16 juli 2013)

Door M. Loch - 17-07-2013 19:05

Rond 08.00 uur worden Michel en ik wakker. De kinderen slapen nog. Ik besluit de Laptop te pakken en de Blog-verhaaltjes in Word te gaan maken. Sinds gisteren houd ik een schrift bij, waar ik telkens inschrijf wat we zien of meemaken, het is namelijk zoveel, dat kun je allemaal niet onthouden. Als ik telkens moet wachten tot we internet hebben, schrijf ik niet zo’n gedetailleerde verhalen en het liefst zou ik alles willen onthouden.

Om 09.00 uur is Tyche wakker en besluiten we Myrthe ook wakker te maken. Ze moeten over een uur zwemmen. Het ontbijt is erg amerikaans, scrambelled eggs, bacon en iets van aardappel uit de magnetron. En dan toch knapperig spek krijgen uit de magnetron, jawel, ook dat kan in Amerika!

De kinderen vertrekken richting zwembad. Van de buren zijn in geen velden of wegen te bekennen, (hun auto is weg). Myrthe en Tyche besluiten toch te gaan zwemmen. Wel spannend, want volgens de voorschriften moet dat onder begeleiding van een volwassenen (vanaf 21 jaar) en laat die nou geen zin hebben om te babysitten. Michel en ik gaan om beurten lekker onder de douche in de camper. Het is klein, maar het gaat en het is heerlijk warm.

Buiten is het vooral winderig en als je in de zon zit is het heerlijk warm, maar de zon is verraderlijk sterk, dus goed insmeren.

Ik besluit al snel om toch maar in de schaduw te gaan zitten, maar dan wel met een vest aan! Ik pak de laptop en installeer me met een kopje koffie achter de camper. Ik heb leuk uitzicht. Campers en veel groen, aan de andere kant een enkele camper en daarachter bergen (Sierra Nevada) met op de toppen nog wat sneeuw.

Als de kinderen terug komen besluiten we eerst maar even boodschappen te gaan doen. Michel heeft inmiddels gevraagd of we nog een nacht kunnen blijven, en dat kan gelukkig.

Dan is het tijd voor Myrthe. Ze heeft gisteren al 2 cadeautjes gehad, (een bordje met tekst, en 2 grote bekers american Nudelsup) maar nu heb ik nog iets voor haar. We hebben namelijk een hangertje voor aan een ketting gekocht in Yosemite, ze had het zelf gezien. Het is een vliegend vogeltje.

We besluiten om eerst maar even boodschappen te gaan doen. Onze TomTom gaat mee. Michel heeft hem gisteravond nog even aan de computer gehangen, er blijkt een nieuwe update te zijn. Na het downloaden lijkt hij het zowaar weer gewoon te doen! We ruimen alles op, dat is dan wel een klein nadeel van een camper (Michel: Is geen nadeel, dan blijft het netjes opgeruimd). Het ‘verkassen’ gaat erg snel: alleen de waterslang en de elektriciteit loskoppellen, de slide inschuiven (knopje) en de luifel oprollen (ander knopje), alle luiken op slot (maar liefst 4 verschillende sleutels!) en gaan met die banaan. Al met al ben je binnen 5 minuten weg (het opruimen niet meergerekend).

De Tomtom geeft de richting aan. We komen terecht in een vakantiedorp, dat er erg gezellig uitziet. Allemaal houten huisjes in het dennengroen. In de winter zal dit er ook erg gezellig uitzien. Er is niet echt iets van een supermarkt te vinden, dus de tomtom opnieuw ingesteld. Dit keer rijden we door het dorp. En al gauw komen we bij de Mall, met een flinke, grote supermarkt. We lopen rond en kijken onze ogen uit. Wat een keuze, zoveel verschillende merken en soorten van hetzelfde product. Cookies in allerlei soorten en maten, allerlei soorten taarten, waar Myrthe er een uit mag kiezen. Al gauw hebben we een winkelwagen vol. Myrthe mag kiezen wat we met avondeten doen. Uit eten, of bij de camper? Het wordt pizza bij de camper. Het is erg moeilijk om een keuze te maken, zoveel is er. Ook diepvriesmagnetronmaaltijden slaan we in. Stel dat we morgen niets tegen komen, dan hebben we toch iets in voorraad. Ook een aantal salades, vers fruit en wat paprika’s worden ingeslagen. We moeten natuurlijk wel aan de vitamientjes denken. Dan ziet Michel nog een grote doos vol verschillende donuts en andere zoetigheden. Het wordt tijd dat we naar de kassa gaan! Myrthe kiest nog snel een bak ijs uit (mint-choclat). Als lunch nemen we weer zo’n goed belegd stokbrood (4 soorten vlees, 2 soorten kaas, sla en tomaat) mee, dat is de vorige keer ook goed bevallen. Met het karretjes rijden we naar de camper, daar heb je dan weer voordeel van, alles kan zo de koel- en vrieskast in. We rijden terug naar de camping en lunchen. Omdat het nog steeds hard waait, eten we binnen. Door het raam zien we hele kleine eekhoorntjes (chipmunks) en weer hele bijzondere vogeltjes.

Na het eten ga ik naar de wasmachines toe, om de was te doen. Als we dan toch hier blijven vandaag, besteed ik mijn tijd nuttig. Michel loopt nog even terug het dorp in, op zoek naar (vlieger)touw om een waslijn te maken. Dan heeft hij zijn therapeutische wandeling voor zijn rug meteen gehad.

De buren komen ook weer terug en al snel is Tyche met Lauren verdwenen. Myrthe ligt lekker op bed te spelen (spelletje op de telefoon) en ik ga typen.

Inmiddels zit de was in de droger (over 20 min. klaar), wat er niet in mag hangt op een geïmproviseerd was rek te drogen, (twee tuinstoeltjes) maar wel met wasknijpers, anders is zo alles weer weggewaaid! Ben ik toch weer goed bezig, zometeen alles weer lekker schoon!

Het is nu 19.35 uur, 4.35 in Nederland. We hebben net de pizza op en gaan nu voor het toetje, ijs!!!!

Hierna is het tijd voor de afwas. Als het goed is zijn dan buurman Dennis, met dochters Caitlin en Lauren ook weer aanwezig. We willen de dag afsluiten met een kampvuurtje, met marshmellows, met speciale honey cookies en chocoladeplakken. En dan morgen bijtijds naar Las Vegas.

Helaas, waren de buren niet op tijd terug, en toen wij om 09.30 alsnog even naar buiten wilden gaan, zaten zij alweer in de caravan. Het waait te hard om lekker bij een kampvuurtje te zitten. Dan maar op tijd naar bed, is ook prima natuurlijk. Het is hier ’s nachts behoorlijk koud en we zijn blij met de extra plaids die we uit Nederland meegenomen hebben.