Dag 10, Las Vegas (19-07-2013)

Door M. Loch - 23-07-2013 02:14

Vrijdag 19 juli 2013, Las Vegas

Tantien, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb een mail gestuurd, maar die kreeg ik weer terug, daarom maar even op deze manier.

Tyche voelt zich gelukkig al veel beter en om dat te vieren, ontbijten we met ……. TAART, Die is nog over van Myrthe’s verjaardag, en moet onderhand op.

Omdat Tyche zich gisteravond niet lekker voelde hebben we ‘The Freemontstreet experience’ gemist. We besluiten er nog een dagje aan te plakken. Michel en ik gaan eerst even vragen of we nog een nacht extra kunnen blijven, en dat kan. We kopen meteen wat brood, melk, beleg, e.d. hebben we nog voldoende. Dan terug naar de camper, waar de dames zich inmiddels aan het aankleden zijn. We hebben vannacht met de airco aan geslapen, het was een keuze tussen koel of lawaai (man wat maakt dat ding een herrie), de lucht is weer strak blauw en de temperatuur weer over de 40 grd C.

Na het ontbijt lopen we via Circus Circus (binnendoor in de airco gekoelde corridor met een lopende band) naar de bushalte. De bus komt vrij snel en we stappen in. Boven is nog genoeg plaats. We rijden over de Strip. Het is druk op de weg. Eerst gaan we naar Excalibur. Het is een groot kasteel naar het verhaal van koning Arthur, maar dan in ‘Disney style’, We vinden het nogal kitch. Er is verder weinig te beleven en we lopen over de loopbrug naar New York New York. Hier zouden zich New Yorkse straatjes moeten bevinden, waar putdeksels liggen, waar stoom (van de ondergrondse uitkwam, maar die konden we niet vinden. Inmiddels wilden we wel wat eten, maar echt gezellige tentjes waren hier niet, dus gingen we via de loopbrug naar de overkant, MGM. Hier vonden we een tentje waar we geluncht hebben. Toen we klaar waren vroegen we nog een extra refill van de frisdrank, en dat kregen we gewoon.

Verder gingen we, we wilden met de bus naar The Venetian, maar dat ging niet door. No drinks in the bus! En wij liepen nog met onze refills. Dan maar lopen. Het was erg warm, we voelden de zon branden. En dan zie je onderweg allemaal mensen in van die mascottepakken (compleet met zo’n grote kop over het hoofd!) in de brandende zon. Wij hebben het behoorlijk warm en we gaan de winkel van Hardrockcafé Las Vegas in. We kijken even rond en als we zonder iets gekocht te hebben, de winkel uitlopen, worden we vriendelijk uitgeleide gedaan door een vriendelijke verkoper. Enkele winkels verderop zit een grote, goedkope! Kledingzaak. Een soort C&A, maar wel met veel merkartikelen “Dress for less”, geheten. Hier gingen we naar binnen en dan weet Michel dat hij met 3 vrouwen op pad is. Toch is hij uiteindelijk de enige die hier ook echt iets gekocht heeft. Buiten aangekomen lopen we naar de volgende bushalte, de bus komt er net aan. En dan zitten we in de bus, in de file. Tergend langzaam (maar wel lekker koel) rijden we 2 haltes verder. We stoppen midden voor “The Venetian”. We gaan naar binnen en zijn aangenaam verrast. Het is heel erg mooi. Een prachtig versierd plafond, doet aan chique paleizen denken. Er zijn hele mooie Venetiaanse straatjes nagebouwd, met canals waar echte gondels in varen. Er is zelfs een gondelier die heel hard (en niet vals!) “Oh Solemio” zingt. Je waant je echt in Venetië. Het plafond is, net als in Caesar’s Palace beschilderd. Blauwe lucht met witte wolkjes, ook hier waan je je buiten. Dan horen we muziek, en ineens staan we midden op het San Marco plein ‘by night’, hier is het schemerig en daarom prachtig verlicht. Erg in drukwekkend. Alleen boven in de hoeken zie je schaduwen van de huizen op de lucht. Die verraden dat je binnen bent, dat het allemaal niet echt is. Verder is het verbluffend. Dit is echt de overtreffende trap.

We lopen nog wat door, zien nog veel meer mooie dingen, ik ben blij dat we hier toch nog geweest zijn. We hebben nu bijna alles gehad dat we wilden hebben, nu alleen Fremontstreet nog. Dat is downtown, een mooie lichtshow waar je onderdoor kunt lopen. Ook hier kun je heen met de bus, dus dat willen we als laatste toch nog even meepikken. We gaan terug naar de camper om de gekochte kleding en andere spullen op te bergen en wat te eten. Michel draait de luifel uit en zet de stoelen buiten klaar, maar het is veel te heet en we besluiten bij Circus Circus maar iets te gaan eten. Maar, als we na het eten CC weer uit willen, merken we dat het hard is gaan waaien. Verderop (richting Centrum) pakken zich grote, bijna zwarte wolken samen en in de verte zie je dat het daar wel heel hard moet regenen. We beseffen dat de luifel van de Camper nog uitstaat. We moeten dus snel terug! We beginnen te lopen, in de hoop nog op tijd bij de camper te komen. Helaas, het gaat zo ontzettend snel, voor we buiten staan is het al aan het stormen, zo hard, het regent, hagelt, hebben we het maar zelden tekeer zien gaan. Gewoon gevaarlijk om hier doorheen te lopen. Als het ergste voorbij is, lopen we snel terug naar de camper. Het is een wandelingetje van nog geen 10 minuten. Het is trouwens wel lekker afgekoeld nu. Bij de camper aangekomen zien we dat de luifel helemaal kapot is!!!!! Hier is niets meer van te maken. De buurman, komt naar ons toe. Hij vertelt hoe hij met zijn dochter aan de luifel heeft gehangen om te proberen om hem te redden, maar er was geen houden meer aan. Hij vertelde hoe hij met luifel en al omhoog getrokken werd. Zo ging het tekeer. Ook heeft hij nog geprobeerd of de camperdeur, of een raampje niet per ongeluk open waren, zodat hij de luifel in kon rollen (gaat electrisch). Maar we hadden alles heel goed afgesloten, dat dan weer wel!

Het blijkt dat we ook geen elektriciteit meer hebben in de camper, en dus geen airco. Dan komen er 2 mannen in een golfkarretje onze kant op. Ze zijn van de camping en vertellen dat ons deel van de camping zonder stroom zit. De storm heeft twee electriciteitsverdeelkasten op de camping vernield. We moeten verplaatsen, een stuk verderop doet de stroom het wel. We koppelen de wagen van water en elektriciteit af en Michel rijdt voorzichtig (met de verbogen luifel) naar de volgende plaats. Hier koppelen de kinderen alles weer aan (raken ze inmiddels bedreven in). En weer zijn er buren (ook nederlanders), die vragen of ze iets voor ons kunnen doen. Met veel moeite lukt het om de luifel in te rollen, maar hij is verbogen, het frame is aan 1 kant afgebroken. Hier moeten we morgen Apollo (verhuurmaatschappij) voor bellen. ook zit er een lelijke kras op de zijkant van de camper. Een flinke domper dus. Gelukkig werkt alles behalve de luifel normaal, de airco draait weer op volle toeren en binnen de korste keren is het weer lekker koel in de camper. Al met al is de avond voorbij en hebben we nog geen Fremontstreet gezien, het lijkt wel of hier een vloek op rust. Maar goed, nu eerst maar eens lekker slapen (met airco!!!!!!) en dan zien we morgen wel weer verder.