31 juli

Door H. Keijzer - 01-08-2013 04:44

Ook vandaag maken we geen grote haast. We zijn van plan de route van dag 1 (29 juli) nogmaals te doen om allerlei plekken te bezoeken die we toen oversloegen. Jonne had vooral zijn zinnen gezet op het zien van nog enkele grote geisers.

Allereerst liepen we naar de helling achter de grand prismatic spring om er in te kunnen kijken naar de fantastische kleuren.Dat vergde wel een forse klim over door toeristen ontworpen pad omhoog. Het is het waard!

Bij een andere plek picknickten we. Jonne vond dat wat minder, hij blijkt gevoelig voor de zwavelige dampen die her en der hangen.

Dan door naar het gebied van de Old Faithful. Daar liggen namelijk nog veel meer geisers, die ook minder bezocht worden. We maken een wandeling  langs vele geisers en springs. Uiteindelijk msken we de uitbarstingen mee van de Castle geiser, de oudste, zeker enkele honderden jaren oud, en de Grand geiser, die tot een hoogte van 60 meter kan spuiten.

Hierna gaan we richting camping om te BBQen, want de koelkast zal langzamerhand eens leeg. Helaas begint het te regenen dus alles gaat in de pan.

Morgen vertrekken we richting Salt Lake City. Hoe het daar loopt weten we nog niet, we hebben nog geen camping. Wel hopen we nog even in het Great Salt Lake te kunnen liggen en naar een van de mormonentempels te kunnen waar elke donderdagavond gratis concerten zijn van het koor.  We weten al wel dat we dan weer in de hitte gaan komen, het is er nu 37 graden. ...in Yellowstone is het 's nachts 4 graden...

Vrijdag camper inleveren en rond 17.00 vliegen we naar Minneapolis, waar we overstappen naar Amsterdam. Zaterdag komen we dan weer in Nederland....eigenlijk zijn we de vakantie nog niet moe! We vullen het blog nog wel aan, onderweg of anders thuis!