Een nieuwe dag in San Francisco.

Door 4 lelietjes - 28-07-2013 05:55

We hebben redelijk geslapen afgelopen nacht, om 6.00 uur waren we eigenlijk allemaal wel wakker. Vrijdagavond zijn we om 21.00 gaan slapen na meer dan 24 uur op te zijn geweest. Maar dat had Yara gisteren al geschreven.

Vandaag een nieuwe dag. We hebben lekker ontbeten in ons hotel, onder andere met warme wafels. Om 8.00 liepen we het hotel uit om met de cable car naar het centrum te gaan. Zo vroeg kun je gewoon instappen, maar als je later bent staan er rijen van soms wel een uur wachttijd als het niet langer is. We hebben de city hall bewonderd en nog wat andere historische gebouwen. Vervol gens zijn we met de bus naar Alamo square gegaan, daar staan de victoriaanse huizen van de t.v. serie Full house. (van vroeger)Die zijn uiteraard uitgebreid gefotografeerd. Toen weer terug naar het centrum, waar we geshopt hebben bij Ferrari (vest voor Milan) en bij Macy's (Justin Bieber parfum)

Die parfum was wel grappig, want dat is net op de markt en nog niet in Nederland te krijgen. Yara was helemaal door het dolle heen toen ze er gratis een laptoptas (paars en glimmend) bij kreeg. De chique verkoopsters op de afdeling hadden wel lol om Yara's enthousiasme, en we waren zeker niet de enige europeanen die speciaal daarvoor naar Macy's kwamen.

Daarna hebben we kilometrs gesjouwd om bij de embarcadero te komen, waar ook grote cruiseschepen aan kunnen meren. Er waren allemaal standjes waar weer het nodige gekocht kon worden, maar we hebben ons ingehouden. Langs alle pieren zijn we naar pier 39 gelopen, waar we 2 jaar geleden niet waren geweest. Na de grote aardbeving ( ik dacht in de jaren 80 ergens?) zijn daar zeehonden neergestreken en niet weer weggegaan. Figuurlijk dan he, anders waren het wel erg oude zeehonden....

Daarna weer door naar het Rainforrest cafe waar we gereserveerd hebben voor 17.30. Even in een bar gaan zitten om iets te drinken en we konden een nieuwe spijkerbroek voor jurgen gaan kopen, want Jurge scheurde z'n broek op de voorkant van beide (!) pijpen bij het gaan zitten. Het werd een nieuwe levi en Jurgen is er wel blij mee, want de mode van scheuren voor in de pijpen vindt Jurgen niet zo geweldig. Uiteraard hebben we wel heel hard gelachen toen het gebeurde(ook Jurgen) en begreep de barman niet zo goed waar wij zo'n lol om hadden. De barman kende alle stervoetbalspeles van vroege uit het elftal en tijd van Cruiff. Grappig om uit zijn mond over de gebroeders van de kerkhof te horen.

We hebben lekker gegeten bij het Rainforrest cafe, maar vooral Yara was te moe om goed te eten. Via Lombard street (het meest kronkelige weggetje ter wereld)en een flinke klim weer terug naar het hotel gelopen. Het is nu 21.00 uur en we zijn blij dat we zo mogen slapen.We zijn ook 12 uur onderweg geweest in de stad. Morgen gaanwe via lake Tahoe naar Reno. Dit is een tussenstop onderweg naar Yellowstone waar we over een paar dagen zullen aankomen. Het verslag is denk ik wel weer uitgebreid genoeg. Ik denk niet dat Milan vandaag nog foto'erop gaat zetten. Dus nog even geduld daarvoor !