Craters of the Moon

Door 4 lelietjes - 31-07-2013 05:49

Vandaag hebben we gelukkig wat meer gedaan en wat minder in de auto gezeten. Vanmorgen hebben we eerst de watervallen bij Twin Falls bezocht. Er zijn meerdere watervallen, maar wij hebben de Shoshone Falls bekeken. Het wordt vergeleken met de Niagara watervallen, maar volgens Milan slaat dat nergens op. Zie de foto’s die er straks nog toegevoegd gaan worden. Ook zijn we nog bij de best buy geweest waar Milan in San Francisco zijn gopro hero (silver edition) heeft gekocht. Hij wilde vanmorgen gaan filmen, maar de camera deed niets…. Milan was daardoor even niet echt aanspreekbaar, maar gelukkig kreeg hij zo een nieuwe doos(met camera) mee. Deze ligt nu aan de oplader en morgen gaat hij het opnieuw proberen.

Tegen 12.00 uur dan uiteindelijk toch vertrokken naar de Craters of the Moon National Park. Dit is een buitenaards aandoend landschap, ontstaan door vulkaanuitbarstingen miljoenen jaren geleden. Grotendeels zwart, ruig en niet of nauwelijks begaanbaar. We zijn een berg opgeklauterd die helemaal zwart was met allemaal kleine steentjes. En het waaide er verschrikkelijk, mensen gingen allemaal tegen de wind in hangen, echt stormkracht. Iets verderop in het park zouden we grotten ontstaan door lava bekijken. De wandeling er naar toe liep voor Yara niet zo goed af, ze verzwikte haar enkel en ik ben met haar teruggelopen naar de auto. Beide mannen zijn wel de grotten in geweest, waar je zaklantaarns nodig had om iets te zien. Het was erg leuk geweest en de dames zijn nu wel een beetje sneu dat we het niet hebben gezien, maar ja… We hebben een icepack gehaald bij het visitorcenter en dat heeft er wel voor gezorgd dat de enkel niet heel dik is geworden.

Toen verder gereden naar Idaho falls waar we slapen in het best Western hotel. Onderweg kwamen we langs het national laboratory. Dit is een enorm stuk land waar de USA allerlei proeven doen met kernenergie en atoomtechnologie. Ook hebben we vandaag gezien waarom ze Idaho de graanschuur van amerika noemen. Het land is gewoon geel van al het graan wat hier verbouwd wordt. Ook hebben we meet verbazing het beregeningssysteem bekeken. Één vast punt waar een motor en watertoevoer zijn bevestigd en vele meters buis met daaronder wielen, wat ervoor zorgt dat het beregenen in een grote cirkel gebeurt.

In ons hotel hadden we tot onze verassing een suite met een aparte woonkamer, waar we nu zitten en t.v. kijken en waar we zo gaan kaarten aan onze eetkamertafel. Ook hebben we nog gezwommen vanavond, dit lukte Yara redelijk. Met pijnstiller gaat het nu wel met de pijn in de enkel.

De komende nachten hebben we geen internetverbinding en zullen we geen stukjes plaatsen. Ik zal ze wel per dag schrijven en dan over 5 dagen plaatsen. Dus tot dan !!

jannie en engel 31-07-2013 08:49 {{button-15899}}

wat is de schepping toch mooi,met de watervallen en de regenboog.tot de volgende keer maar weer.
p.s gaan vandaag naar urk.

pa en ma 31-07-2013 09:13 {{button-15904}}

Jullie krijgen wel wat te zien.Die landschappen op de fotos,geweldig.Dat wit huis daar beneden bij de watervallen dat is wel wat voor Milan.Het is jammer dat jullie zo ver weg zijn anders kon opa even een kusje op de enkel van Yara geven [helaas]
tot over 4dagen. Groetjes.

R. Pot 31-07-2013 14:13 {{button-15921}}

Dag Jurgen en de rest van de familie.Ik zie dat jullie al weer veel op het programma hebben staan.Onze Amerika avontuur zit er al weer op helaas.We zijn 25 juli teruggekomen.En we gaan zeker weer volgend jaar!!!
Nou veel plezier daar en maak er iets moois van.
gr Rudolf Pot.

John Jes en Sophie 01-08-2013 03:58 {{button-15954}}

Wat een mooie foto's!
Schitterend denken wij om zo;n maanlandschap te zien
Zo denk je de 1 maal in Amerika veel gezien te hebben, maar het houd maar niet op al het moois wat dit land te bieden heeft. Geniet ze, wij vertrekken morgen naar Fort Meyers aan de golf van Mexico. Groetjes, Jes John en Sophie

René Boerema 05-08-2013 23:44 {{button-16269}}

Dit ziet er allemaal erg mooi uit jongens (en meisjes). Vooral die foto bij de watervallen met een regenboog, prachtig. Ik ben al dagelijks stuivers aan het opzij leggen voor eventueel Jurgen :-). Veel plezier nog en goede reis verder.