Dinosaur National Monument

Door 4 lelietjes - 08-08-2013 05:16

Met wat omwegen zijn we toch in Moab aangekomen. Vanmorgen had Milan de wekker gezet, dachten we. Maar dit bleek toen we wakker werden om 8.30 toch niet zo te zijn. Er was ontbijt bij het hotel, zelfs met zelf wafels maken. Dit vind Yara eigenlijk het enige lekkere bij de ontbijtjes in onze hotels. Later dan gepland zijn we vertrokken richting Dinosaur National Monument. Dit is een park waar veel botten van dino’s zijn gevonden. Op één bepaalde plek hebben ze de botten niet verwijderd, maar ze half in de rotsen laten zitten. Daar is een soort gebouw omheen gebouwd, zodat het tentoongesteld kan worden zoals het er oorspronkelijk uitzag. Dit was heel bijzonder om te zien. We werden met een soort treintje naar het gebouw gebracht, de terugweg hebben we een soort fossielzoek trail gedaan. Dit was leuker, maar wel veel warmer, dan met het treintje terug. Daarna gingen we op pad naar Moab, ondertussen was het al 12.00 uur. Bij het plaatsje Dinosaur hebben we gepicknickt bij het infocenter van de staat Colorado. Dat is weer een staat die we aan kunnen vinken. Om 13.00 hebben we onze weg vervolgd, we zouden tegen 17.00 uur in Moab zijn, ware het niet dat er iets fout ging. Milan zat voorin en zou mee op de route letten (mij vielen de ogen even dicht achterin de auto). Op een gegeven moment zei Milan dat we volgens hem niet goed reden.  Terug naar het punt waar we fout waren gereden en doorrijden  op de ingeslagen weg maakte niet veel uit in tijd en we besloten dus maar door te rijden. Toen was de aankomsttijd al naar 18.30 gegaan.  Milan heeft een heel handige app op z’n telefoon, van Albert natuurlijk, warop we precies kunnen zien waar we zijn en hoe lang het duurt waar we heen gaan. Ook is het heel handig om pompstations, hotels, winkels enz op te zoeken. En het mooie is dat het werkt zonder internet. Alleen op het cruciale moment had Milan al een tijd niet op de route gekeken. (en het geluid stond uit, dus Truus kon ons ook niet waarschuwen)

Om 18.30 waren we bij het Aarchway inn hotel in Moab, waar we een heel mooie kamer hebben gekregen met 3 tweepersoonsbedden erin en een eethoek, 2 televisies, kortom een lekkere ruime kamer. We hebben net lekker gegeten bij restaurant Zax in Moab en zijn nu weer op onze kamer. We hebben net nog geprobeerd te gaan zwemmen, maar er kwamen dikke druppels uit de lucht en nu horen we onweer in de verte. Vanavond dus maar even niet zwemmen. Nu even mijn stukje op het web zetten en opa en oma even mailen.