raften en delicate arch

Door 4 lelietjes - 10-08-2013 06:05

Vandaag dag 3 in Moab en morgen vertrekken we alweer. Vanmorgen stond de wekker op 7.30 en hadden we moeite om uit bed te komen. Yara en ik letterlijk omdat we de spieren in onze bovenbenen behoorlijk voelden. We hebben de zwemkleding onder de kleding aangedaan, vanwege het raften vanmorgen. We werden om 8.30 opgehaald bij ons hotel om naar de locatie van Tag-a-long te gaan. Daar kregen we allemaal zwemvesten aan en kregen we alvast wat instructie. We gingen met een hele oude bus naar het vertrekpunt 45 minuten rijden verderop langs de 128 (wegnummer), een mooie weg langs de colorado river. Daar aangekomen werden we in 3 groepen van ongeveer 10 personen verdeeld, wij kwamen in een boot met een frans gezin van 5 personen en onze leader was Kathy. Het was heel gezellig in de boot en de rapids (stroomversnellingen)  vielen wel mee. Op een aantal plekken mocht iedereen uit de boot om even af te koelen. Ook was er een plek met golven waar men doorheen mocht zwemmen op de manier zoals door Kathy was uitgelegd. De voeten naar voren en je handen aan je zwemvest, zo heb je de minste kans op ongelukken.

Dit ging allemaal goed  en het was erg leuk. Te snel waren we op het punt waar zij eruit moesten en de gasten van de middag weer aan boord gingen. We hadden ook een hele dag kunnen gaan raften, maar omdat we het geen van allen ooit gedaan hadden, leek ons dat niet verstandig. Vanmiddag hebben we lekker lui aan het zwembad gelegen en heb ik een was gedraaid in het hotel. Daarna hebben Jurgen en ik wat boodschappen gedaan, want morgen gaan we weer rijden.

We hebben heerlijk gegeten bij de sunset grill, dit ligt tegen de steile hellingen van Moab aangeplakt en je hebt dus een fantastisch uitzicht. We waren al vroeg gaan eten omdat Milan en Jurgen nog de wandeling naar delicate arch wilden maken, om daar de zonsondergang te kunnen zien. Ook is er nu een meteorenregen en waarschijnlijk kunnen ze die mooi zien op dat punt. De heren zijn inmiddels terug en hebben niet de zonsondergang gezien met de rode lucht, omdat het bewolkt werd en de zon niet achter de bergen verdween, maar achter de wolken. Desondanks hebben ze toch mooi foto’s gemaakt. Vanwege dreigend onweer hebben ze niet boven op de berg gewacht tot het helemaal donker was en ze de vallende sterren konden zien. We krijgen de komende dagen nog wel herkansingen. Morgen gaan we naar mesa verde waar we 1 nacht blijven.