naar Page

Door 4 lelietjes - 12-08-2013 05:36

Vandaag zijn we tegen 8.45 vertrokken richting Page, na een schamel ontbijt in de econolodge. (de naam zegt het al) De reis verliep voorspoedig en al snel waren we in Kayenta waar we 2 jaar geleden overnacht hebben. Even iets gegeten en weer verder want we wilden vanmiddag nog de tour doen door de lower antlope canyon. Tegen 13.00 uur waren we bij het vertrekpunt van de tour, het was zo druk dat we kaartjes hadden voor de tour van 14.00. Inmiddels waren we ook weer een uur achteruit gegaan, dit scheelt toch maar mooi weer een uurtje. 2 jaar geleden hebben we de upper antilope canyon gezien en dat was prachtig. We werden toen met een jeepje naar het beginpunt gebracht en kregen een rondleiding en tips om foto’s te maken. Bij de lower antilope canyon kun je gewoon naar het beginpunt rijden (is dichterbij de openbare weg) en kruip je bij wijze van spreken door een richel in de grond naar beneden. Ik vond het eerst wel wat eng om te doen, maar toen we een keer beneden waren was het wel erg mooi. Er was wel een indiaanse gids bij ons, maar die had niet veel te vertellen. Op 2 augustus is er een flashflood (overstroming) geweest hier bij Page en is een gedeelte van de antilope canyon vernield door het water. Dit is erg gevaarlijk als je in de canyon bent. Toen wij er weer uit kwamen zat er een grote onweersbui boven Page en toen we in het hotel waren zagen we op de televisie dat er weer werd gewaarschuwd voor flashfloods. Ik ben blij dat we het al gezien hebben en dat het goed is verlopen. We hebben heel veel foto’s gemaakt, maar het internet is elke keer zo traag dat het bijna niet lukt er nieuwe foto’s op te zetten. Tegen 15.30 hebben we ingecheckt bij ons hotel, Courtyard by marriott. Dit is denk ik het meest luxe hotel van deze reis, we zitten nu buiten bij het zwembad in heerlijke loungebanken.

Tegen 17.30 zijn we gaaneten bij de” dam, grill en bar” , dit had ik gelezen op het alles amerika forum en het was inderdaad erg lekker en gezellig. Yara wilde graag Kids choice  award zien op de tv, want Justin Bieber kwam er misschien ook. Ik hoor net dat hij er niet was en ze komt nu ook gezellig bij ons buiten zitten.

Morgen hebben we een speedboot gehuurd voor de hele dag (op Lake Powell), we zullen het weer goed in de gaten houden. Maar ze voorspellen mooi weer en geen nieuwe onweersbuien.