speedboot in Page

Door 4 lelietjes - 13-08-2013 05:53

Lekker op tijd opgestaan vanmorgen, tegen 7.30, om naar het weer te kijken. We hebben geluk want de zon schijnt al volop. Dus goed weer voor een dagje op het water. Tegen 8.45 zijn we bij de haven waar we voor een uur in de rij mogen aansluiten tot we ons gereserveerde speedbootje in ontvangst kunnen nemen. Uiteindelijk  voeren we tegen 10.45 de haven uit. We hadden wel wat strubbelingen onderweg want de ene puber ging het veel te langzaam en de andere puber ging het veel te snel !

We zijn de antilope canyon ingevaren tot we niet verder konden. Het is dus niet alleen om in te lopen, maar ook om in te varen. Daarna kwamen we al snel tot de conclusie dat we met ons tempo (laag) te lang onderweg zouden zijn om alles te zien. We zijn terug richting haven gevaren hebben daar met de tube achter de boot veel lol gehad. Op een gegeven moment wilde de boot niet meer trekken en kwam er helemaal weinig snelheid in. Toen hij ook niet meer wilde starten waren we blij met een boord radio, waarmee we om hulp konden vragen. Jurgen had op advies van onze instructeur  ’s ochtends, ook nog in een pompje geknepen, waarna die onmiddellijk losschoot en Jurgen benzine in z’n gezicht gespoten kreeg. Na onze radio message kwam er al vrij snel een monteur aangevaren die gelijk een nieuw pompje bevestigde en constateerde dat de motor op 4 poten liep in plaats van 6. We moesten achter hem aan varen naar de haven, waar we een nieuwe boot kregen (veel mooier en luxer), die we in plaats van 17.00 om 18.00 in mochten leveren. We hebben nog veel lol gehad op de boor en met de tube. We hebben allemaal tochtjes op de band gemaakt en gehobbeld over de golven…..Met de nieuwe boot ging heet soms erg hard, en zelfs Yara die het vanmorgen nog allemaal veel te snel ging, vond het nu allemaal leuk.

Kortom een geslaagde dag op het water. We hebben vanavond gegeten bij de mexicaan, waar we 2 jaar geleden ook lekker gegeten hadden. Nu liggen ze allemaal in een donker Page in het zwembad en zit ik weer lekker buiten dit stukje te schrijven. Morgen gaan we naar Zion national park, waar we de wandeling de Narrows willen doen. Gelukkig is het niet ver naar Zion, dus we kunnen wat uitslapen.

jannie en engel 13-08-2013 17:24 {{button-16662}}

he jurgen, benzine is geen drug, dat je het graag wil drinken? verder wel lekker avondtuurlijk,z.n dagje op een speedboot denk ik, verder maar weer veel plezier voor de komende tijd.

mirjam 13-08-2013 20:51 {{button-16673}}

Zo Lelietjes even een berichtje van ons. Zijn weer thuis, dus nu maar eens jullie verslagen lezen. Jullie genieten lekker, en zien weer veel. Neem aan dat jullie die boot meenemen achter het vliegtuig aan. Kunnen we hier ook veel lol mee hebben.

Groetjes van de zuurtjes.

4 lelietjes 14-08-2013 05:19 {{button-16684}}

Hey zuurtjes,
Mooi dat jullie goed weer thuis gekomen zijn. Als het aan ons ligt gaat de boot mee, maar ja de KLM zal wel bezwaar maken

groetjes van de lelietjes

arno 17-08-2013 10:42 {{button-16823}}

Poe he, dat moet wel gaaf geweest zijn met die speedboat! !