Laatste dagen met de camper in zicht.

Door Ria van Middelaar - 05-08-2013 09:21 Vanaf Zion hebben we een pittige reis voor de boeg van zo'n 780 km dwars door de woestijn. Al snel geen rode stenen meer maar dorre grond met een heideachtige plant. We zagen zelfs een bordje de eerste 150 mile (240 km) kun je niet tanken, ook gewoon een open range. Dus koeien die overal kunnen lopen, ne snapt niet waar ze thuis horen, ineens toch weer wat waterplassen midden in de woestijn en af en toe een boerderij, ne zal er maar wonen. De koeien staken ok zomaar de weg over. De auto voor ons, de hele weg lang moest plots flink in zijn remmen. Later stonden er nog eens 4 aan de kant, maar deze wachten gelukkig tot we voorbij waren met oversteken (Leonie der dag ook weer goed, wat een schAttige koeitjes) de klok moest ook weer 1 uur verzet worden dus zitten we weer op 9 uur tijdsverschil. Een camping bij Mono Lake staat op de pLanning en daar was ook een mooi plekje voor ons. Daar ware. Dus wel muggen dus niemand kon de ontlopen. De volgende ochtend door naar Yossimite het laatste park op een flinke hoogte. Bij het visitors centrum raadde ze ons aan eerst een camping te zoeken, in het park waren ze allemaal vol maar net buiten was nog wel eenvoudige campground beschikbaar. Wij terug en op de eerste camping was een man behulpzaam om even uit te meten of onze camper van 30 feest er kon staan, met voet je voor voetje werd een plekje uitgemeten en ja hoor, het kon net. Hij was geboren in Hilversum en op zijn 8 ste jaar. Naar Amerika gegaan, maar hij kon nog wat woordjes of sprak ons na, ander halve tand in zijn mond, maar hij had wel lol. Een pleke aan het Tioga Lake echt een super mooi uitzicht op zo 'n 10.000 feest, 3000 meter, dus wel wat koeler. Maar gelukkig we hebben allemaal een vest en een lange broek. Een pittige klim gemaakt en naar een paar uitzichtpunten in het park. ' savonds hadden de mannen een kampvuur gemaakt en de buren uit Putten kwamen gezellig bij ze zitten. 17 en 15. De volgende dag de andere kant van het park in. Maar de waterval was al bijna droog en de hitte sloeg daar ook weer flink toe. We zaten weer een 1000 meter lager. Even rond gerede. En maar besloten om door te rijden nAar dd camping net buiten het park. ' savonds heerlijk een BBQ bij de camper, nadat we even hadden gezwommen. Dit was ons avontuur met de camper, de volgende dag richting San Francisco, daar een nachtje op een camping, en door naar de camperverhuur om ons trouwe maatje weer in te leveren, nadat we hem schoongemaakt hadden. Met de taxi naar het treinstation en door met de trein naar San Franciso, hete openbaar vervoer was goed geregeld hadden we gelezen. Maar eenmaal in SF, kon niemand ons vertellen welke bus we moesten nemen naar hete hotel, dus na wat heen en weer zoeken kwamen we natuurlijk bij ons hotel. Gelijk naar de Golden Gate Bridge, deze helemaal over gewandeld 2700 meter, je keny hem allemaal wel van tv en dan loop je er zomaar over heen. Het was zonnig maar er stond een fris windje. De terugweg allemaal een vest gehaald en de stad in voor wat te eten, via leuke straatjes. De volgende ochtend stond Alcatrez op het programma deze kaartjes hadden we maanden geleden al geregeld, heel indrukwekkend allemaal. Daarna door naar het base ball stadion in de hoop er een rondleiding ge kunnen krijgen, maar helaas dat was niet meer mogelijk. Ze speelden ook geen wedstrijd die dag dus helaas. De stad weerom. Waar we in chinatown ineens tegen de beroemde kabeltrein liepen. Gisteravond was er nog een wachtrij van 40 minuten en nu konden we gewoon mee over de heuvels, echt een grappig kabeltreintje dwars door de stad. De laatste ochtend nog even naar pier 39 voor de zeeleeuwen die daar liggen kabaal te maken. De tassen ophalen om met de bus naar de trein te gaan, we snappen het openbaar vervoer nu beter, maar logisch en duidelijk is anders. Zo belanden we op het vliegveld van SF, voor onze vlucht naar Hawaï, een vlucht van 5 uur, en weer drie uur tijdsverschil, we zitten nu op 12 uur. Gelijk weer een andere warmte op Hawaï, met de taxi naar het hotel, de stad in wat eten voordat we moe ons bed instapten. Vandaag heerlijk bij de zee geweest, natuurlijk weer wat verbrand het gaat ook zo hard hier. Een leuk gezicht dat boardsurfen wat ze hier doen. ' smiddags met een treintje rond geweest, even uitgestapt bij een groot winkelcentrum, Alle dure merken, Vuitton, Prada, Dior, alles zit hier, maar gelukkig ook wat winkels waar we ons meer op ons gemak voelen. De zaken gaan goed, zo te zien op de parkeerplaats. Een Lotus en een Rolls, stonden bij de ingang. Lekker even taco's gehaald en op onze kamer opgegeten, snel weer naar de Lobby om het blog bij te werken en nu ben ik opgelucht dat er weer van alles op staat. Deze week Hawaï, met een paar dagen een auto, zodat we het eiland over kunnen.