Hawaii

Door Ria van Middelaar - 11-08-2013 16:26 Hawaii, het eiland in de zee. Vorige week zaterdag waren we aangekomen op Hawaii. Heerlijk windje, lekker temperatuurtje. De eerste dag zijn we naar Wakiki beach geweest. Lekker in de golven en de mooie blauwe zee. Maar de zon doet ook zijn werk, we hadden Eijk een paar kreetjes in onze hotelkamer. De volgende dag maar weer voorzichtig verder. Even naar een groot winkelcentrum, zodat iedereen even kon bijkomen. Maandag zijn Leonie en ik naar een hawaiaans feest geweest. Met dans en eten. luau heet dat. Dinsdag hadden we de auto, en zijn het eiland gaan verkennen, want Wakiki is mooi, maar veel hotels met palmbomen. 'S avonds geeft dat een gezellig sfeertje veel drukte op straat. Het eiland is behoorlijk groen en in het midden hoge bergen, zodat de meeste wegen langs de kust lopen. Erg mooi. Bij een mooi strandje gestopt en even gezwommen en gesnorkeld, Langs de ananasplantage van Dole gegaan. Nu ook gezien hoe deze groeien. Ze hebben er ook koffiebonenplantage. De volgende dag naar Pearl Harbor, op een onderzeeër geweest en een oorlogsschip waar de vrede tussen Amerika en Japan is getekend. Hierna weer een strandje met wat grotere golven opgezocht. De dagen vliegen om en we vermaken ons goed op dit tropische eiland. Ongeveer altijd 30 graden, wel wat wolkenvelden. We lazen over koraal in een baai en dit was tevens een mooie sorkelplek. Wij er naar toe, snorkel op en gaan. Leuke kleine en grote vissen in verschillende kleuren, het koraal was in kleine hoeveelheden voor ons te vinden. En Nander en ik ontdekte een vrij grote schildpad en hebben hem even een poosje in de gaten gehouden en hem achterna gezwommen. Wauw. Door al die dagen waren we in de bonen over welke dag we terug moesten enzo. Dus de auto een dag extra gehuurd, maar al snel kwamen we er achter dat we nog 2 dagen hadden. Gelukkig nog even de tijd. Na de snorkelbaai reden we nog even verder en zagen een mooie beach genaamd Sandy beach, Obamma's lievelingsplek. Nu we toch de auto hebben daar de volgende dag heen geweest, nadat we nog even in Honolulu het koninklijk paleis bekeken hadden en het hoofdkwartier van de serie Hawaï five o, wat Leonie via internet volgt hebben bekeken. De planning was om zaterdagmorgen nog even heerlijk een laatste duik in de zee te nemen, maar het regende ja moet ook gebeuren om het eiland groen te houden. Dus maar rustig ingepakt en nog even aan de boulevard geweest en toch maar even winkelen, naar het vliegveld gereden auto ingeleverd en ons klaar gemaakt voor de vlucht naar San Francisco waar we inmiddels zijn geland. En ons een uur of 6 moeten vermaken.