San Diego

Door Oost goes West - 18-08-2013 07:07

Na een voor ons gevoel redelijk korte reis, wat heerlijke muffins en een enorm temperatuurverschil kwamen we gistermiddag aan in San Diego. Het is hier namelijk (maar) 30 graden, een heel verschil met de woestijnhitte van de voorgaande dagen. Onderweg kwamen we op de snelweg twee keer de highway patrol tegen met autobestuurders geboeid aan de kant van de weg. Nadat onze Rens weer de voor hem noodzakelijke duik in het campingzwembad had genomen, vertrokken we richting het Balboapark, een werkelijk enorm park met vooral veel musea en tuinen. Er was ook een botanische tuin en een kunstenaarsdorpje, wat werkelijk heel schattig was, maar wel al gesloten. Ook hebben m’n ouders en broertje een of andere cactustuin bezocht, terwijl May en ik heerlijk ijsjes aan het eten waren.

Vandaag zijn we met het ov het centrum in getrokken. San Diego heeft een oude, oorspronkelijke stadskern, waar ze hun best voor doen het goed te bewaren. Het ligt daarom in een soort park. Door de straatjes lopen ook nog mensen in klederdracht. Heel toevallig was er nu een soort festival, met muziek en oud-Amerikaanse spelletjes, zoals kikkerschieten, wat Rens heel interessant vond.
Vervolgens zijn we naar de baai gegaan, ook weer een heel toeristisch gebeuren. Het leek een beetje op San Francisco, maar de sfeer was toch heel wat zomerser (komt vast door de palmbomen). Desondanks had ik het toch een beetje koud, maar dat komt vast door mijn rare temperatuurgevoeligheid.
Daarna wilde mijn moeder graag naar het Gaslamp quarter, waar ze al een paar dagen heel enthousiast over praatte. Het viel ons echter allemaal een beetje tegen daar, het was niet heel ‘gezellig’, en het eten was er súperduur en we hadden honger.. Uiteindelijk hebben we heerlijke pizza op, vlakbij de camping.

De camping hier is echt zo’n gezinscamping, met allerlei georganiseerde activiteiten en ook de bij gezinscampings-horende niet al te frisse toiletten. Alweer een heel verschil met het woestijnparadijsje.

Morgen vertrekken we richting L.A.!!

Sorry voor mijn droge, humorloze stukje, maar de rest zeurt al dá-gen wanneer ik weer eens ga schrijven… dus bij deze dan.

Kus, Jiska

oma Anneke 18-08-2013 10:10 {{button-16848}}

Hoi Jiska, volgens mij was jij gewoon aan de beurt om weer een stukje te schrijven.
Wel weer leuk hoor,jullie zullen het wel koud hebben nu met dat temperatuurverschil, maar 30gr!En nu op naar L.A.Gaan jullie laatste week in, nog heerlijk genieten en ik tel toch de dagen al af van de thuiskomst.

kus van oma Anneke

Karin 18-08-2013 21:22 {{button-16867}}

OMG, maar 30 graden, geen wonder dat rens een duik in het zwembad wil nemen, verstandige jongen.

oma, Anny, 20-08-2013 16:34 {{button-16922}}

lieve allemaal,bedankt allereerst Jiska voor het verslag dat je stuurde en de mooie foto,s,zo kunnen wij weer een beetje meebeleven.Jullie vakantie schiet al op ook al moeten jullie er nog even niet aan denken.Advies doe dat ook maar niet en geniet er nog lekker van! Maar wij zien jullie toch weer graag terug! Tot nader bericht!