Kennedy Space Center

Door De Ankertjes - 28-07-2013 05:33

Lieve allemaal, Vandaag op naar Kennedy Space Center! Om 9 uur verzamelen om te beginnen met een uitgebreid ontbijtbuffet. Typisch Amerikaans dus veel te veel, pancakes, muffins, bacon, eggs en cinnamon rolls, noem maar op, alles was te krijgen! Terwijl opgezocht waar de Apple Store zat want voor we doorreden naar Cape Caneveral wilden we eerst de Macbook kopen. De kans was nl groot dat hij niet op voorraad zou zijn dus dan kon hij alvast besteld worden. Om hem dan vervolgens later op onze reis ergens op te kunnen halen. Dit was inderdaad het geval, het is een bijzondere samenstelling die op maat gemaakt moest worden. We kunnen hem later in Miami ophalen. De mini Ipad was gelukkig wel op voorraad! Gisteren was mijn zonnebril kapot gegaan dus gelijk een nieuwe kunnen kopen en toen vervolgens snel op pad! Aan de auto zijn we snel gewend hoor, hij rijdt prima! Later dan gehoopt kwamen we aan bij KSC, alleen de weg er naartoe was al indrukwekkend. Wat een enorm gebied! We zijn begonnen met de bustour, die zo'n 2 uur in beslag nam, het was geweldig! Films, een hoop uitleg, uitstappunten en een bezoek aan de hal waar de Saturnus V raket tentoongesteld lag. Wat een enorm gevaarte maar wat een kleine ruimte waar de atronauten in verbleven. Het hele gebied is ook een natuurreservaat dus de eerste krokodil is ook gespot. Er leven zelfs bedreigde diersoorten, zo hebben we ook een grote schildpad gezien en konden we vanuit de bus een adelaarsnest zien. Na de bustour hebben we in het Visitors Center nog een 3D film gezien en de nodige foto's geschoten. Wat een enorm indrukwekkende dag met heel veel bijzondere informatie! Helaas bleef er niet voldoende tijd over om nog door te rijden naar Daytona Beach. Liefs van ons