The Everglades

Door De Ankertjes - 04-08-2013 05:47

Lieve allemaal, Donderdag op pad richting de Everglades, we zijn begonnen met een uitgebreid ontbijt in het hotel en om half 9 reden we bij het hotel weg, op naar de krokodillen. Rond half 11 kwamen we aan bij het Visitors Center waar we gestopt zijn om de nodige informatie in te winnen. We besloten te stoppen bij Wooten´s, deze had een interessant combipakket namelijk een tocht met een airboat, een rit met een` swampbuggie` en er was een farm  met slangen, panters en verschillende andere wildlife dieren. www.wootenseverglades.com  We zijn begonnen met de airboat, we moesten nog vertrekken of de eerste krokodil was al gespot, daarna volgden er nog velen, zelfs een krokodillennest. De moeder vond het uiteindelijk niet zo leuk dat we zo dichtbij kwamen en dat liet ze weten ook.  Wat een belevenis was dit en hard dat het kan gaan met een airboat. We hadden een leuke Ranger, hij werkte er al 16 jaar en had de nodige littekens op zijn handen van de krokodillen en slangen. Waar uiteraard ook de meest geweldige verhalen bij hoorden! Vervolgens zijn we met de `swampbuggie` op pad gegaan, dit was in eerste instantie ontzettend warm. Wat verder tijdens de rit gingen we gelukkig de jungle in en kregen we wat schaduw van de bomen. We hebben een wasbeertje, een uil, bananenspinnen en nog een aantal andere dieren gezien. Jerome heeft ze allemaal kunnen fotograferen, deze foto´s volgen nog. Als laatste zijn we door de farm gewandeld, er waren otters, slangen, panters en leeuwen, schildpadden en heel veel krokodillen. Uiteindelijk hebben we allemaal een babykrokodil vast kunnen houden, ze voelen koud en rubberachtig aan, wat een geweldige ervaring was dat! Dolenthousiast zijn we weer in de auto gestapt, de arco vol aan, wat een verademing was dat want het was heel erg warm. Na een uurtje verder rijden door de Everglades zijn we gestopt om te lunchen in een restaurant wat gerund werd door Indianenen, ze hadden Alligator op het menu staan maar dat hebben we maar even overgeslagen! We hebben gelijk gekeken wat verder nog een mooi punt zou kunnen zijn om te stoppen en iets te ondernemen. We besloten bij Shark Valley Visitors Center een tramtour te doen, we konden de trail ook per fiets doen maar dit bleek qua temperatuur niet te doen. De tour duurde 2 uur, dit viel een beetje tegen, wel erg veel vogels gezien, wat babykrokodillen en een krokodil op een meter afstand. Volgens de Ranger is er meer kans op het spotten van wildlife tijdens het droogseizoen maar we waren nog zo enthousiast over onze start in de Glades dat we het ook niet met elkaar kunnen vergelijken, deze trail vonden wij wat saai. Vervolgens hebben we om 6 uur het park verlaten en zijn we richting ons hotel gegaan, Travellodge Florida City, een typisch Amerikaans hotel aan een boulevard met werkelijk alle fastfood ketens. Uiteindelijk hebben we het nog voor elkaar gekregen om juist niet daar te eten maar bij een leuke Mexicaan, wat erg lekker was. Casita Tejas, een paar straten verderop! Nog water en cola ingeslagen en toen gauw richting bed, het was een erg lange dag maar wat een bijzondere, om nooit te vergeten! Lieve groetjes van ons

Henne van Baarle 04-08-2013 13:45 {{button-16175}}

Hey...halloo...there....,

Henne van Baarle 04-08-2013 13:53 {{button-16176}}

Hey...hallooo...there...,Sorr het ging weer even fout. Wat een dag met prachtige en geweldige belevenissen en mooie foto's met de krokodillen, schitterend..!! Dat zijn ze, hoor, de verhalen en de foto's voor de latere herinneringen! En nu morgen op naar het romantische gedeelte: op een bankje met cocktail en die "koperen ploert" in de zee zien zakken..!!! Ik kijk weer uit naar dit verhaal. Veel liefs en lieve groetjes, Henne XXX DOEII

Henne van Baarle 05-08-2013 11:27 {{button-16212}}

Hey...hallooo...there..,VANDAAG BIG PARTY DAY.....VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE 25 JARIG HUWELIJK....MET EEN BEETJE GOEDE WIL EN FANTASIE, HOOR IK DE CHAMPAGNEKURKEN HIER KNALLEN..IK WENS JULLIE EEN HEERLIJKE DAG MET NOG MEER PLEZIER ALS DIE ANDERE GEWELDIGE DAGEN. WACHT WEER OP JULLIE VERSLAGEN....VEEL LIEFS, HENNE XXX DOEIII

De Ankertjes 05-08-2013 19:03 {{button-16243}}

Lieve ome Henne, dank je wel voor je felicitaties en al je tips.
We vermaken ons best hier in Miami, zijn net even op de kamer om op te frissen en gaan zo op weg naar The Cheesecake Factory! We wensen jou ook een hele fijne vakantie, geniet ervan en we spreken elkaar bij terugkomst. Lieve groetjes van ons allemaal xxx