Van Florida City naar Key West

Door De Ankertjes - 06-08-2013 05:38

Lieve allemaal, Vrijdag zijn we rond 9 uur,  na een ontbijtbuffet bij ons motel in Florida City, vertrokken richting de keys. Na een klein uurtje kwam de brug over de keys in zicht en zagen we overal echte beach houses en billboards over diving en snorkling. Via een collega van papa hadden we de tip gekregen om bij mijlpaal 77.5 te stoppen, waar we "Robbie's" vonden. Dit bleek een leuk plekje te zijn met veel kraampjes en gezelligheid. De toegang was 1 dollar en met een emmertje vis 3 dollar. Het speciale aan deze plek was namelijk dat je er Tarpoons kon voeren, mega vissen die hongerig rondom de pier rondzwommen. Met de pelikaan op de loer konden we hier deze vissen voeren, die gretig uit het water sprongen. Ook dit leverde de nodige foto's en lol op, een goede tip en aanrader! Daarna vervolgden we onze rit over de keys richting het Dolphin Research Center. Dit is een opvangcentrum voor dolfijnen, onder andere voor oververmoeide dolfijnen van attractieparken. De toegangsprijs was 23 dollar per persoon, let op dat je in de V.S. altijd op zoek gaat/couponboekjes meeneemt die je tegenkomt in de malls of bars, dit scheelde ons 40 dollar omdat we een boekje bij Robbie's hadden meegenomen! Het research center is een non-profit organisatie, die het welzijn en herstel van de dieren voorop plaatst. Dit merk je in het hele park, waar je de nodige shows kunt zien, maar waar alles er heel relaxt en liefdevol richting de dolfijnen aan toe gaat. Een ontmoeting met de dolfijnen zat er helaas niet in, wegens grote belangstelling is het vereist om dit ruim van tevoren te boeken. We hebben in het center nog even geluncht, hier kregen we een enorme verrassing van de kids. Voor ons 25 jarig huwelijk hadden ze een wel heel origineel cadeau bedacht en geregeld, namelijk een helikoptervlucht boven de Keys. 5 Jaar geleden hadden we dit boven de Grand Canyon ook gedaan en ze vonden het daarom leuk voor ons als we het hier nu ook konden doen. We waren helemaal verrast!! Alles was al geregeld voor de volgende dag om 11 uur. Na deze verrassing zijn we verder vertrokken richting Key West. Bahia Honda is een van de mooiste natuurlijke stranden van Key West, ook kun je hier een Nature Trail lopen maar dit hebben we maar 10 meter volgehouden, het was ontzettend warm. De kids waren allang de zee ingedoken om te zwemmen en te snorkelen en wij zijn ze toen maar snel achterna gegaan. Vervolgens het laatste stukje richting het hotel, een prachtig resort, ook weer een Doubletree by Hilton. Het ligt wat meer afgelegen maar er rijden de hele dag shuttlebusjes van het hotel heen en weer. Aanrader! We besloten om niet veel meer te ondernemen en lekker in het hotel te blijven en hier een hapje te eten. We wilden het duiken graag nog regelen maar dit was niet meer mogelijk dus moest het de volgende dag voor het ontbijt gebeuren. De kids hebben nog een duik genomen in het zwembad. Warme groet vd Ankertjes